11/03/2013

Putri Sulu Fitnah Najib Sebagai Pengganas! #LahadDatu #PeaceSabah



"Sebenarnya Najib Razak lah yang sebenarnya pengganas.., bukannya kaum kerabat Sultan Sulu yang mahu menuntut kembali hak mereka dibumi Sabah.." kata Puteri Sultan Sulu. Jacel Kiram, anak perempuan kepada Kiram III menegaskan demikian ketika mengulas dakwaan bahawa penceroboh Sulu di Filipina adalah pengganas.

Jacel juga mempersoalkan mengapa Najib sanggup melancarkan serangan udara dan darat kepada hanya 200 orang pengikut bapanya sedangkan mereka langsung tidak bersalah. Bagi Jacel, orang-orang kesultanan Sulu hanya mahu hak mereka dikembalikan.

"Jadi Pak Razak, anda justeru lebih pengganas bersama pasukan bersenjata anda, yang ingin menghabiskan Raja Muda Kiram dan orang orang kesultanan Sulu, jadi siapa yang ganas?" soalnya ketika ditemubual media Filipina.

Anak perempuan Kiram III itu juga menegaskan bahawa para pengikut bapanya pergi ke Sabah untuk menetap di tanah mereka sendiri dan bukan untuk melancarkan perang.

"Apakah kerabat saya atau bahkan orang orang kesultanan dianggap pengganas jika mereka mengunjungi tanah mereka sendiri? Jika mereka pergi ke rumah mereka sendiri? Jika mereka pergi ke tanah milik mereka sendiri? Mereka tidak pergi ke sana untuk berperang tapi untuk menetap, untuk menetap di tanah mereka sendiri," katanya lagi. - MPP

Ini payahnya kalau orang gila kuasa terkenan pula ke anak. Dua-dua tak betul. Dah ceroboh Sabah sesuka hati, siap berlaku kejam pada pihak keselamatan Malaysia boleh pulak dia cakap penceroboh tak salah.

Keris pening betul dengan keluarga Kiram ni. Ini dah konon isytihar jihad. Kami rakyat Malaysia akan menyokong penuh tindakan pihak keselamatan yang mempertahankan negara! Keluar dari bumi Sabah atau anda dikeluarkan!

K7L : Sesuka hati je..

4 ulasan:

  1. Kalau sulu ada hak kat sabah, buat apa bawa pistol, parang,mortal dengan pakaian tentera.

    Adakah anda rakyat Malaysia atau Filipina ?

    Adakah Sultan Kiram yang sah ?

    Dari February 11, Kerajaan Malaysia dan Philippine telah beberapa kali menyuruh serahkan senjata dan balik tanpa apa apa syarat, Tapi Sultan Sulu dengan keras memberitahu tidak mahu menganjak.

    sekarang bapa you atau siapa penganas ?



    ReplyDelete
  2. Siapa yang pengganas ni?? siapa yg ceroboh negara sapa ni?? minah ni taw ke x apa maksud pengganas?? sedangkan kerajaan pilipina pun mengakui mereka tu pengganas/pemberontak..apa bangang sgt..bodoh punya puteri sulu BAHALOL TIRAM ni..menyusah kan org..negara kita aman dia nk jadi kan mcm negara jajahan dia tawi-tawi tu..eh negara ke tu?? baru memerintah pulau yg sekangkang kera ada hati nk memerintah 1 negara..phuiiiii la SYAITAN BAHALOL TIRAM..BAHALOL TIRAM is the idiots people..he is like monkey.. http://pena-berdarah.blogspot.com/2013/03/panas-kesilapan-anwar-dalam-insiden.html

    ReplyDelete
  3. aku orang sabah - suluk/kadazan/dusun/bajau/melayu15 March 2013 at 01:02

    kamu anak luar nikah kiram.. aku tahu siapa kamu
    kamu bukan keturunan kiram satu.. aku tahu siapa kamu

    dan kamu kaum tausug @ sulug bukan pemilik sabah..
    penduduk sabah adalah pemilik sabah yang sebenarnya..
    jauhkan diri kamu dari sabah.. akan ku tuntut darah seluruh keturunan mu jika kamu menjejak kaki dibumi sabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul bro..kita cincang lahanat ny kalo pijak bumi sabah..

      Delete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk