21/01/2012

Orang UMNO Tak Perlu Hadiri Ceramah @drhasanali




Terlihat artikel yang ditulis oleh rakan blogger Gerakan Timur berkenaan ceramah yang disampaikan oleh Dr Hasan Ali, Dr Azhar Yaakub dan Ustaz Hasan Basri Mohammad malam semalam ada menyatakan mereka yang hadir adalah daripada ahli-ahli PAS sendiri.

Mengikut cerita rakan, Ustaz Hasan Basri ada mencabar Exco Agama Islam Selangor yang baru iaitu Khalid Ibrahim untuk memimpin khutbah dan solat jumaat di Masjid Negeri. Dan Dr Hasan Ali kelihatan bersahaja namun masih mampu membuatkan semangat orang-orang PAS yang hadir untuk lebih terarah kepada penstrukturan semula PAS terutamanya di Selangor. Dr Azhar Yaakub juga tidak kurang sengatnya.

Keris ada menghubungi rakan yang kebetulan ahli tegar PAS dan beliau ada menghadiri ceramah tersebut. Katanya," Keris, kau patut hadir dan lihat bagaimana kami mahu berjuang bersama-sama Dr Hasan Ali menyelamatkan kembali kedudukan serta landasan perjuangan PAS. Benar-benar kau harus hadir dan lihat sendiri dengan mata kepala kau!".

Haha!. Baguslah jika anda semua mahu berjuang atas perubahan yang mampu meletakkan Islam dan mungkin suatu hari nanti UMNO-PAS boleh bersatu atas nama Islam dan melayu itu sendiri. Tapi berkenaan dengan mengapa Keris tidak menghadiri ceramah tersebut, Keris punya alasan yang tersendiri.

Keris merasakan orang yang patut hadir bukanlah orang UMNO kerana tidak mahu tidak kita harus ingat Dr Hasan Ali membawa perjuangan PAS dan tidak mungkin dia mahu menyertai UMNO. Keris lebih selesa beliau memimpin PAS suatu hari nanti kerana Keris melihat hanya dia dan beberapa rakan sahaja yang benar-benar membawa amanat Ustaz Fadzil Nor dan mampu menjana penyatupaduan dua parti Melayu dan Islam.




Melihat senario penentangan 'parasit' oleh Dr Hasan Ali ini, masihkah anda semua ingat akan kisah negarawan yang termasyur iaitu pencetus perjuangan Keris, Tun
Mahathir Mohamad yang pernah keluar UMNO kerana hilang keyakinan terhadap kepimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi?

Setelah beliau meletakkan jawatan selaku Perdana Menteri Malaysia keempat, beliau menentang penyandang Perdana Menteri yang dipilihnya sendiri iaitu Pak Lah atau Abdullah Ahmad Badawi kerana kepimpinan ketika itui sedikit lesu.

Memetik tulisan rakan Keris -Kisah pertentangan dua ikon besar negara ini bukan menjadi rahsia lagi. Rakyat memerhatikan gelagat kedua-duanya. Pada saat kemuncak, Dr Mahathir mengisytiharkan diri dan keluarganya (kecuali Mukhriz Mahathir) keluar dari parti (UMNO) atas alasan ‘hilang kepercayaan terhadap pimpinan utama UMNO, Abdullah Ahmad Badawi’.

Walaupun dipujuk dengan berbagai cara, Dr Mahathir enggan menarik balik keputusannya bahkan mengisytiharkan bahawa dirinya akan terus menentang kepimpinan UMNO (harus diingat, beliau menentang kepimpinan dan bukan parti itu sendiri) sehingga Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan. Itulah ultimatumnya!
-

Maka Keris juga melihat perkara yang sama akan dilakukan oleh Dr Hasan Ali dan biarkan sahaja beliau membuka mata ahli-ahli PAS. UMNO tak perlu hadiri tapi tak salah mahu ambil tahu. Kerana ini urusan mereka maka biarkan sahaja mereka uruskan. Kita teruskan perjuangan dan membuktikan keperkasaan Barisan Nasional sebagai satu barisan yang masih relevan dalam memajukan negara serta membantu rakyat.

K7L : Mungkin ada yang marah namun ini cuma pandangan kerdil Keris..

2 ulasan:

  1. syabas bro keris,

    pendirian ko tak pi tu menunjukkan yg ko ni tak menyibuk jaga tepi serban org.

    harap penyokong pas semua buka mata dan hati...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. Berani bersuara atas analisa yang penuh fakta, antara sifat seorang blogger sebenar.

    Tulislah apa sahaja dalam minda dan peganglah selama ia tidak mampu dikalahkan dengan hujjah yang lebih besar.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk