18/01/2012

Nik Aziz Kena 'Bangang' Sebab Bagi Lim Kit Siang Jadi TPM?

Petikan daripada KedahKeKL :

Mc tahu lepas ni ramai pulak yang maki Mc sebab kata Nik Aziz 'bangang'. Tapi sebagai seorang Melayu, memang Mc lihat kenyataan Nik Aziz ni bangang. Kalau beliau kata beliau nak jawatan TPM, Mc rasa Mc tak kisah sangat. Tapi beliau kata nak bagi jawatan tu kat Kit Siang. Apa orang tua ni dah fikir habis-habis ka?

Kalau Pakatan menang (digunakan perkataan kalau), Anwar jadi PM (Sudah semestinya) Kit Siang jadi TPM dan selang beberapa bulan, tiba-tiba Anwar mampus mati sebab eksiden (juga dalam maksud kalau). Agak-agak siapa yang akan naik jadi Pemangku Perdana Menteri? Tentunya Kit Siang. Boleh percaya ka kalau Kit Siang naik jadi Pemangku Perdana Menteri? Sebagai orang yang paling berkuasa di Malaysia. Kita serahkan segalanya pada Kit Siang ni.

Tengok muka Kit Siang boleh percaya ka?

Beliau memang dah lama nak kan Malaysia ni, rasanya kalau biarkan Kit Siang pegang jadi Pemangku, lingkup Malaysia ni beliau kerjakan. Sudah-sudah la Melayu kehilangan Singapura. Takkan tanah air tercinta kita ni pun kita nak bagi kat orang lain jugak? 



Marah benar rakan Keris iaitu blogger KedahKeKL tentang kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Aziz didalam laman songsang milik pembangkang, MalaysiaKini. Beliau sebelum ini ada menghubungi Keris dan menyatakan rasa kurang berpuas hati dengan kenyataan tersebut. Bagi Keris, ini adalah bukti bahawa bagi Mursyidul Am PAS sendiri sudah tidak yakin dengan barisan kepimpinan PAS yang dikatakan sepatutnya mengisi tempat tersebut jika mereka mampu menang pada PRU13. 

Entah apa agenda daripada Nik Aziz, Keris tak dapat nak agak namun jelas kedudukan PAS kini didalam PR letaknya di tangga paling bawah. Maka tidak mustahil jika sering kelihatan mereka yang selalu dikerah untuk berbuat kerja diluar. Sedihnya melihat saudara seIslam dipergunakan dan rela diiperbodohkan oleh DAP serta PKR. Keris harap rakyat sudah dapat agak dimanakah letaknya Islam jika beri kuasa memerintah kepada PR kerana umum tahu PAS sahaja yang membawa identiti Islam didalam PR dan kedudukan mereka hanya sebagai 'alas kaki' PR. 

K7L : Selamatkan ABATA dari terus 'dirogol' puak PAS, PKR dan DAP!!!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk