31/12/2011

New Year 2012 - Ala-Ala Vendetta Cemari Sambutan Di Dataran Merdeka?


Khabarnya malam ini di dataran merdeka akan ada segerombolan manusia kurang cerdik yang kononnya melaungkan 'real democracy' dengan cubaan membuat onar secara terbuka. Mereka akan memakai topeng ala-ala filem Vendetta seperti gambar dibawah.


Secara jujurnya Keris merasakan bahawa mereka yang akan menyertai 'flashmob' ini datangya dariapda golongan yang tidak mahukan keamanan dan tidak sayangkan Malaysia. Kerana kesan 'flashmob' yang mereka ingin lakukan boleh menimbulkan ketegangan kerana umum tahu kadang-kadang ada yang buat perangai beruk dan tidak mustahil berlaku pergaduhan. Lepas itu pasti mereka akan salahkan Polis jika ada yang ditahan (Typical PR Minded). 

Kedua, ia juga akan menakutkan pengunjung samada dalam negara mahupun dari luar negara untuk meraikan sambutan tahun baru di dataran. Ia juga boleh memberi persepsi negatif bahawa Malaysia dalam keadaan kucar-kacir sedangkan Malaysia sedang aman damai.Keris berpendapat mereka tidak perlu membuat 'flashmob' sebab jika benar mereka ini 'ramai', sila nyatakan 'perasaan' itu ketika memangkah undi kelak. Silap-silap askar-askar Pami Reja ini belum tentu boleh mengundi. 

Walaubagaimanapun, mengikut sumber yang boleh dipercayai, gerakan 'flashmob' mereka telah gagal beberapa kali ketika mahu ber#Occupy Dataran sehingga memaksa mereka 'berkokok' sesama mereka di Jalan TAR. (Sekali lagi Typical PR Minded).


Sebagai seorang yang mengamalkan demokrasi dan mahukan Malaysia ini aman Keris memohon kepada rakyat Malaysia supaya jangan terpengaruh dengan dakyah songsang mereka. Biarkan Malaysia terus aman tanpa sebarang rusuhan mahupun perarakan jalanan.

Tak mengapalah mari kita dengar lagu dibawah sebagai tanda kita cintakan keamanan dan menolak 'flashmob' anjuran Pami Reja!


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Kenapa puak pembangkang suka memberi persepsi negatif terhadap Malaysia kepada negara luar?

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk