12/12/2011

Hasan Ali Sepak Tuan Man Pulak?





Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ada tiga perkara dalam Sumpah Bai'ah yang perlu dipatuhi oleh calon Pas yang dipilih.

1. Calon berjanji jika menang (dalam pilihan raya), dia tidak akan melompat atau keluar parti.

2. Sekiranya keluar parti atau lompat parti, mereka mesti mengosongkan kerusi yang dimenangi.

3. Sekiranya dia (calon) keluar parti atau lompat parti dan tidak mengosongkan kerusi, maka haramlah pendapatannya, elaunnya dan pencen yang diterimanya. Sumber: sinarharian

Inilah cara demokrasi alagaPAS yang selama ini sibuk bercakap tentang keadilan dan hak asasi manusia bersama DAP dan PKR.

Tapi mengapa Ketua Penerangan PAS tak nak sebut sekali tentang Sumpah Bai'ah PAS yang paling dahsyat iaitu menjadikan isteri sendiri sebagai cagaran politik?

Yang mendedahkan perkara tersebut pun bukan musuh politik PAS...tapi didedahkan sendiri oleh Dr Hasan Ali yang dulu pernah menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor.




Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Nak kata apa lagi?..Keris yakin Hasan Ali akn disingkirkan daripada menjadi calon PAS pada PRU13..masuk UMNO je YB!..UMNO perjuangkan agama bangsa dan negara!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk