28/01/2016

Tony Pua DAP Hina Pensyarah Melayu - Melayu Nak Diam?



Tony Pua memperlekehkan pensyarah Melayu.

Naib Presiden Ilmuan, Dr Mohamad Khazani Abdullah berkata kenyataan Pua yang menyifat pensyarah-pensyarah Melayu dipilih bukan berasaskan kelayakan adalah suatu pemikiran songsang dan merbahaya.

“Amat malang sekali, apabila pimpinan utama DAP seperti Tony Pua membuka pekung pemikiran yang songsang dan merbahaya ini.

“Pemikiran sebeginilah yg disaksikan sejarah apabila Hitler dan Nazinya melakukan kekejaman pembersihan bangsa Yahudi di Eropah.

“Pemikiran ini juga menjadi asas kepada pelbagai kekejaman di seluruh dunia melibatkan pembersihan etnik, di Afrika, di Bosnia, di Myanmar dan pelbagai tempat lagi.

“Adakah Tony Pua akan memastikan tiada orang “Melayu” menjadi guru dan pensyarah jika DAP dan Pakatan Harapan memerintah nanti?,”katanya dalam satu kenyataan.

 

Dr Mohamad Khazani (foto) berkata kenyataan Pua itu mencerminkan pemikiran DAP adalah rasis.

“Seorang yang bercita cita memimpin masyarakat, lebih lebih lagi dalam masyarakat berbilang bangsa dan budaya seperti di Malaysia, amatlah tidak sesuai jika pola pemikiran beliau meletakkan benar dan salah, baik dan buruk, cerdik dan bodoh ke atas sandaran bangsa.

“Dalam kenyataan beliau semasa memberi komen tentang kedudukan pendidikan negara, dengan amat jelas, beliau memberikan persepsi bahawa kualiti pendidikan negara adalah lemah kerana pendidik (khasnya pensyarah, profesor) adalah sebahagian besarnya dari suatu bangsa tertentu.

“Kenyataan beliau amatlah boleh dicanggahi kerana pertamanya ianya hanya satu persepsi tanpa sebarang data dikemukakan.

“Keduanya, beliau membuat kenyataan menyeluruh bahawa pensyarah, profesor lemah kerana nisbah bangsa. Walaupun dikaitkan dengan proses perlantikan pensyarah dan profesor yang tidak telus (inipun sangat boleh didebatkan), pemikiran bersifat rasis beliau itu tidak dapat ditutup lagi,”katanya lagi.

K7L : Tolak DAP!...

3 ulasan:

  1. padan muka...majoriti pensyarah melayu ni pun penyokong tegar pakatan haprak, tak sedar dap tak pandang pun kat dia org. dapt jadi pensyarah atas ehsan dan nama bumiputera tapi x sedar diri...mmg padan muka

    ReplyDelete
  2. PUKIMAK CINA PENDATANG...MENUMPANG KAT TANAH ORANG...BANYAK SONGELNYA.

    ReplyDelete
  3. Eh.. Melayu?????/ apa lu orang boleh buat....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk