15/01/2016

Rakyat Selangor Mengeluh BN Lagi Baik Daripada PR?



Rakyat Selangor mendakwa Barisan Nasional (BN) lebih baik membuat perancangan struktur pembangunan di Selangor berbanding kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di bawah pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Dikatakan BN lebih bersikap adil dan mengikut prosedur undang-undang dalam memberi penjelasan apabila menerima bantahan daripada rakyat.

Kata NGO 'Say No To DASH" :

“Di bawah kerajaan BN, kerajaan negeri membuat rancangan struktur negeri pada 2002 hingga 2006. Mereka mengadakan mesyuarat terbuka untuk mendengar apa yang penduduk cakap dan kerajaan ketika itu memberi penjelasan kepada
penduduk melalui surat bahawa mereka telah menerima setiap aduan yang dibuat seterusnya mengubal struktur perancangan itu semula.

“Tetapi proses itu tidak diikuti (kerajaan negeri) sekarang. Mesyuarat dibuat secara tertutup dengan penduduk bersama syarikat lebuhraya yang terlibat namun tidak diberi maklum balas aduan yang kita buat.

“Mereka hanya nak dengar sahaja tapi tidak memberi penjelasan,


Sememangnya begitulah Kerajaan PR. Mereka tidak mahu dahulukan rakyat. Ini baru negeri. Bayangkan jika mereka takluk Malaysia, silap-silap rumah anda semua pun mereka jual. 

K7L : Nak takutkan? Kami tak takutkan tapi bukti dah ada depan mata...

2 ulasan:

  1. Padan muka...!!!!

    ReplyDelete
  2. Yg ni aku setuju..tak semua BN buat tidak betul, ada segelintir wakil rakyat sama ada BN or PR makan gaji buta tak tahu buat kerja, tapi yg banyak orang PR yg hanya tahu politik saja, temberang, fitnah bla..bla..bla.. Nenek kipas menang atas pengaruh Aljub, tapi sebagai wakil rakyat langsung no kualiti..yg si anak janda melalak je kerjanya..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk