15/01/2016

DAP Cerita A Pada Cina, B Pada Melayu Dan C pada India - Putar Belit?


 

DAP disifatkan sebagai sebuah parti yang pandai menyamar semata-mata mahu menggambarkan mereka parti yang berbilang kaum di negara ini. DAP akan memainkan ‘watak’ mereka sebaik mungkin untuk mempamerkan imej itu, namun rakyat kini sudah bijak untuk tidak tertipu de­ngan sandiwara.

Parti itu sentiasa berlakon dengan cara memperkatakan sesuatu perkara di hadapan pengundi Cina, namun sebalik­nya ketika bertemu pengundi Melayu mahupun India.

Kata DS Dr Wee Ka Siong :

“Sesetengah kenyataan yang mereka beritahu pengundi Cina, mereka tidak berani mengulangi­nya ketika bertemu orang Me­layu dan India, malah ketika bertemu kumpulan berbeza mereka gunakan kaedah yang lain pula,” 

Entah apa yang DAP cerita pada orang Cina dan tidak diberitahu kepada orang Melayu dan India. Apapun taktik menyamar jadi baik ini bukanlah benda baru. Semuanya pernah berlaku ketika DAP masih lagi dalam parti PAP.

 

K7L : Jangan bagi muka pada DAP..

2 ulasan:

  1. JIANGAN PICAYA INI PARTI. LIA OLANG MANYIAK PANDAI ACTING PUNYIA. SELUPA OPELA CINA. ITU SELUPA AKONG LEE KUAN YEW. LIA BOLIH PAKAI SONGKOK. LIA BOLIH MAKAN LULUK BERSILA. ITU HALI KALAU MULAYU SINGAPORE PANGGIL LIA POTONG LANCIAU..WA HINGAT LIA PUN POTONG. ITU MACIAMM PUNYIA ACTING LIA BOLIH BUAT.
    SIKALANG AR...LIA OLANG GUNA ITU MULAYU KASI MULAYU GALOH. COCOK COCOK. GUNA PARTI KUALI. ITU SATU OLANG LIA MUKA KINA CIBAI. ITU OLANG TOKONG LGE MANYIAK SUKA.

    ReplyDelete
  2. Apa pulak dapigs pukimak citer bila bertemu ejen yahudi...dan apa pulak dapigs pukimak citer bila memberi arahan pada balachi2 pkr seperti anak beranak keluarga puaka nuor berahim atau anjing2 baruah PAN macam mat sabut dan khalid gereja....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk