27/07/2015

Ramai Setuju MAZA.COM Disekat SKMM? #ShameForMaza



PETALING JAYA: Seorang pengguna Facebook bertindak membuat aduan keatas akaun Facebook DR.MAZA.COM kerana dikatakan memuatnaik status-status tohmahan yang tidak disertakan bukti kukuh dan tidak masuk akal.

Aznil Hisham membuat aduan tersebut kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) supaya page Facebook itu disekat daripada diakses oleh pengguna Internet lain.


Di dalam aduan yang bertarikh 21 Julai lalu, Aznil Hisham mendakwa sebagai seorang Mufti, Mohd Asri tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang berbentuk hasutan dan menambah kebencian rakyat terhadap pentadbiran kerajaan.

“Beliau adalah public figure yang memegang jawatan sebagai Mufti. Setiap tutur kata beliau menjurus kepada kebencian rakyat terhadap kerajaan. Malah terdapat dakwaan-dakwaan beliau yang agak ‘kurang ajar’ dengan menyamakan kerajaan kini umpama seekor khinzir,” tulisnya dalam aduan itu memetik laporan FMT.

Selain dari memuji tindakan dari SKMM yang menyekat akses ke portal Sarawak Report baru-baru ini, Aznil juga berharap tindakan yang sama akan diambil kepada Facebook Dr Maza.com. - Siakapekeli.my

Memang patut pun. Mengarut dan mengelirukan. Dia ni jenis populis yang hanya mahukan populariti dan bercakap pun dengan harapan ada wujud publisti ataupun kontroversi. Sikap 'attention hoarse' dia tak sesuai dengan gelaran Mufti.

Terlalu tunjuk bagus dan pandai pun bukan benda yang baik. Cakap pun kadang-kadang serupa macam riak pun tak bagus juga. Siap 'sound' macam dia bagus walhal dia buat lagi teruk.

Ini bukan kali pertama Keris menulis pasal MAZA. Sebab dia ini si 'pening lalat' sikit.

K7L : Hati-hati bimbang salah faham boleh jadi lain..

1 ulasan:

  1. Tak rugi pun rasanya kalau tak dapat dengar komen Dr. MAZA ni.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk