23/07/2015

MAZA Gedik Telan Balik Apa Yang Dia Ludah Pasal Claim Milage?




Agak memalukan apabila Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin akhirnya "kantoi" sendiri dengan satu status yang dimuatnaik ke laman sosial Facebooknya.

Didalam status berkenaan, Asri memilih untuk menyindir Perdana Menteri Malaysia dengan "menasihati" pemimpin politik terbabit agar tidak menggunakan agama demi kepentingan peribadi.

Malangnya, tindakan Mufti Perlis itu seolah-olah menikam diri sendiri apabila ramai netizen mempertikaikan beliau yang selalu juga menggunakan sumbangan Majlis Agama Islam Perlis (MAIP) untuk meraih populariti.

Jadi sekarang jika dilihat gambar diatas, siapa yang sebenarnya suka "claim mileage" dengan mempergunakan agama?? Adakah Asri sama sahaja seperti pemimpin politik yang suka mengambil kesempatan untuk kepentingan diri sendiri?

Sewajarnya Asri berhenti dari menjadi Mufti negeri jika beliau berminat untuk bermain politik sebegini. Golongan agamawan pasti akan tercemar imejnya dengan perangai gila publisiti dari Asri.

Elok sangat pihak-pihak yang berkenaan menasihati Mufti ini supaya menumpukan tugas untuk menjaga kebajikan agama di Perlis, dan bukannya sibuk bermain Facebook sehingga menimbulkan kekeliruan dan fitnah terhadap ulul amri. - Utara News


K7L : Ada cita-cita politik tapi tak kesampaian.. jaki sungguh dengan Jamil Khir?...

8 ulasan:

  1. Mufti pertama aku lihat pakai topi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Dan kemaruk selfie. Sesuai jd ahli politik GHB. Partner dgn Ahmad Awang bolehlah bakar lilin dan angguk kat Teo B Hock.

      Delete
  2. This guy is an enemy to the decencents of Prophet Muhammad saw

    ReplyDelete
  3. Terlalu sibuk nak jadi hero agama, itulah akhiran ceritanya. Memalukan diri sendiri.

    ReplyDelete
  4. Dia kan bekas mufti, kenapa nak terus cap dia mufti perlis, cite biar ikut fakta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak bro. Lu tertinggal keretapi la. Dia bekas mufti, tetapi dilantik semula menjadi mufti perlis setelah mufti sebelum ini bersara @ berhenti. Update sikit maklumat tu, ok bro.

      Delete
  5. Ala biorkan aje
    die mentah lagi ...baru nak blajo rase nikmat hidup glamer
    nak masuk AF atau MLM tak sesuai dengan ijazah yg die ada
    ye dak?

    ReplyDelete
  6. seorang pengidap penyakit hati yang maha serius

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk