19/09/2013

UMNO Perlukan MT Yang Mampu Berkhidmat Sepenuh Masa! @tunfaisal #TF4MT


KUALA LUMPUR: Kepimpinan UMNO perlu diimbangi dengan kehadiran pemimpin yang mampu berkhidmat sepenuh masa bagi memastikan keberkesanan parti itu.

Pemimpin-pemimpin yang sudah mempunyai jawatan dalam kerajaan seperti Menteri Besar dan menteri sudah tentu mempunyai kekangan masa untuk melaksanakan tugas-tugas parti kerana pada masa yang sama mereka mempunyai tugas sebagai anggota kerajaan.

Calon ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Tun Faisal Ismail Aziz berkata, sebagai contoh jika dipilih sebagai ahli MT beliau mempunyai lebih banyak masa untuk melaksanakan tugas kerana tidak terikat dengan tugas di dalam kerajaan, mahupun wakil rakyat.

"Saya mempunyai masa yang lebih untuk turun padang bagi melaksanakan program-program politik selain memberi penerangan orang ramai mengenai dasar-dasar parti secara berterusan," katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Katanya, apabila beliau diumumkan bertanding jawatan itu respons daripada ahli seperti ada keterujaan baru kerana sebelum ini calon terdiri daripada mereka yang mempunyai jawatan tinggi sahaja.

Menurut beliau, jika pemimpin di dalam kerajaan dan parti adalah orang yang sama ia menyebabkan input yang diperolehi terhad serta tidak lagi segar.

"Dalam pentadbiran, memang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengenalpasti golongan muda, tetapi di dalam parti perlu pemimpin yang berbeza supaya dapat memberi input yang segar," katanya.
Tun Faizal Ismail yang juga Pengerusi Unit Media Baru Pergerakan Pemuda UMNO berkata, pengalaman beliau dalam dunia siber sejak 1999 juga akan dapat digunakan bagi memantapkan lagi parti.

"UMNO perlu mempunyai gerakan siber sendiri supaya kelihatan terkehadapan dan bukan menyerahkannya kepada pihak luar atau konsultan kerana akhirnya apabila gagal, UMNO juga yang dituduh tidak melakukan apa-apa," katanya.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin sebelum ini mengumumkan empat pemimpin utama sayap itu bertanding jawatan MT iaitu Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim; Ketua Penerangan Pemuda UMNO yang juga Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican; Pengerusi Biro Ekonomi Pemuda UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan dan Tun Faisal Ismail. - MalaysiaGazette

K7L : Semoga berjaya Tun Faisal Ismail Aziz..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk