07/03/2014

Anwar Ibrahim Bersalah! Yang Hak Pasti Berdiri! ?



Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) didapati bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan rayuan Putrajaya mengenepikan pembebasan Anwar oleh Mahkamah Tinggi dua tahun lalu atas kesalahan meliwat.

Dengan keputusan itu, Anwar tidak boleh dipilih sebagai calon untuk PKR dalam Pilihan Raya Kecil Kajang yang akan diadakan pada 23 Mac.


Dalam respons segera, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, "Perasaan paling buruk adalah, saya tidak terkejut dan bersedia dari segi mentalnya untuk ketidakadilan ini".

Bekas pengerusi bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan berkata melalui laman Twitternya, dia terkejut dan meminta Anwar terus cekal.

"Saya tidak percaya ia boleh berlaku," katanya.

Elizabeth Wong dari PKR yang juga Adun Bukit Lanjan berkata: "Memeranjatkan. Mahkamah Rayuan menolak keputusan Mahkamah Tinggi yang membebaskan Anwar Ibrahim. Di mana keadilan?"

Ekoran keputusan itu, polis telah mempertingkatkan kawalan di luar mahkamah dan menutup jalan menuju Istana Keadilan di Presint 2, Putrajaya.

Kawasan utama di depan Istana Keadilan itu dikawal dan dilingkungi riben “kawasan kejadian jenayah” yang berwarna kuning.

Semua petugas media diberikan pas untuk memasuki mahkamah sementara kemasukan pelawat dan penyokong dihadkan. Kira-kira 50 petugas media berada di luar mahkamah. – 7 Mac, 2014.
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar-bersalah-meliwat-pembantunya-putus-mahkamah-rayuan

8 ulasan:

  1. Kepada pertanyaan YB telanjang,Jawapannya ialah inilah KEADILAN yg di nafikan selama ini-KEADILAN UNTUK SAIFUL yg menjadi mangsa kerakusan Anwar.

    ReplyDelete
  2. giler terer tan sri shafie...semoga polis tingkatkan kawalan..pastinya ada yg x puas hati

    ReplyDelete
  3. Dalam respons segera, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, "Perasaan paling buruk adalah, saya tidak terkejut dan bersedia dari segi mentalnya untuk ketidakadilan ini".

    MEMANGLAH RAFIZI TAK TERKEJUT SEBAB DIA DAH TAHU BOSS DIA MMG KAKI BELAKANG. RAFIZI PUN SAMA GENG DENGAN ANWAR JUGAK... DIA PUN KAKI BELAKANG GAK.

    ReplyDelete
  4. ni nama nya adil yb eli... lepas ni anwar pulak gunakan hak utk merayu ke mahkamah yg lebih tinggi...

    ReplyDelete
  5. Menurut Faekah: "Dari dulu lagi Anwar sebenarnya seorang yang berpenyakit cemburu dan irihati. Apabila kami menaiki kereta kerajaan, memiliki pemandu, bodyguard dan beberapa keistimewaan lagi di dalam kerajaan Selangor, Anwar sangat irihati terutama kepada Tan Sri Khalid Ibrahim kerana dia perlu membayar semua itu jika mahu menikmatinya.

    Sebab itulah Anwar mahu bertanding di Kajang, supaya dia boleh menjadi Menteri Besar dan setersunya mengembirakan kawan-kawan bawah skirtnya seperti Rafizi dan Azmin Ali."

    ReplyDelete
  6. Untuk kaki juboq,kaki pungkoq memang kena berlaku adil. Orang yg kena balun pungkoq,padan muka hang. Itulah falsampah anwar. Azizah tau apa yg laki dia buat tapi malu nak cerita kat rakyat. Tapi takpe...pembalasan tidak semestinya di akhirat. Panjang umur kita tengok siapa yg kena...

    ReplyDelete
  7. Agak agak dia akan jatuh sakit tak macam dulu, kesian dia hehehe

    ReplyDelete
  8. Kaki pungkok tersungkok. Anak haram 7 keturunan. Ni di dunia, hukuman diakhirat blm lg. Memantat pandai, bila kna humum buat2 innocent. Pokimok btl lh kau Bang Non

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk