05/03/2014

@dsjamilkhir @mazidul Pusat Tahfiz Kuala Kedah Ditutup - Kenapa Masih Ada Yang Berlegar Di Kuala Lumpur?




Baru-baru ini Kerajaan Negeri Kedah telah mengeluarkan arahan untuk menutup Pusat Tahfiz yang telah menjalankan operasi tanpa pendaftaran yang sah. Selain menyalah gunakan anak-anak kecil untuk mengutip dana haram bagi mereka.

Semalam di kawasan Bangsar, ketika Keris dan rakan sedang lepak minum dalam pukul 12 lebih. Ada seorang adik yang datang kepada kami menjual barangan dan minta derma untuk tahfiz mereka.

Timbul rasa hairan, bukankah sepatutnya pusat tahfiz itu telah ditutup. Rupanya sindiket ini seolah-olah diterusan oleh orang lain atau orang yang sama untuk terus beroperasi.

Dengan siapa harus diajukan tentang sindiket yang dilihat terus ada ini. Ada yang kata JAKIM. Memandangkan Menteri JAKIM juga berasal dari Kedah mungkin dia juga arif perihal polemik ini.



Di sini Keris mencadangkan :

1. Anak-anak kecil - adik-adik yang dipergunakan untuk sindiket ini ditahan dan diambil keterangan.

2. Letakkan mereka di pusat pengajian yang sepatutnya.

3. Tangkap pemilik sindiket.

Kita mungkin tidak terasa apa-apa tetapi bayangkan yang pergi minta derma sampai pukul 2 pagi itu adik kita, anak kita, apa yang kita rasa?

K7L : Sedih tengok budak-budak 'dipergunakan'..

3 ulasan:

  1. Tuan.. Stok lama x habis lg..

    ReplyDelete
  2. nak wat camne , pegawai JKM cakap aku keje opis hour je.
    Lepas opis hour tu bukan masalah aku .
    hehehe

    ReplyDelete
  3. Keterangan Berkaitan
    jamaluddinhassan.blogspot.com

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk