19/01/2012

5 Soalan Untuk @hdaily09 - Kalau Berani Jawablah!



Dr Yunus Hairi yang juga merupakan ADUN Sijangkang, telah dilantik sebagai Exco Portfolio Adat Resam Melayu dan Belia dan Sukan. Manakala Portfolio Hal Ehwal Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam kini dipegang sementara oleh Menteri Besar Besar Selangor, Khalid Ibrahim.


Melihat kepada situasi perlantikan Exco Kerajaan Negeri Selangor ini, Keris terfikir akan 5 soalan yang perlu dijawab oleh akhbar harakah. Ini soalan buat mereka:

1. Benarkah PAS Selangor sebenarnya mahukan Dr Rani sebagai Exco Negeri Selangor dan Dr Yunus merupakan pilihan terakhir?

2. Apakah masalah sebenar Dr Rani tidak diperkenankan menggantikan tempat Dr Hasan Ali sehingga diberikan kepada Dr Yunus?

3. Mengapa kekosongan Portfolio Hal Ehwal Islam diambil-alih oleh PKR?

4. Apakah PAS Selangor sudah tidak mempunyai seorang ADUN yang arif tentang hal agama sedangkan PAS sendiri kononnya sebuah parti Islam?

5. Dimanakah kedudukan PAS jika isu Islam dibincangkan oleh Kerajaan Negeri Selangor dengan rombakan kabinet negeri Selangor ini?

Cukuplah lima soalan dulu dan Keris nak lihat mereka berani jawab atau tidak.

K7L : Kalau berani jawab..kalau takut diam-diam sudah...

2 ulasan:

  1. Gua tak tauu woo! manyak soli..

    ReplyDelete
  2. Mestilah orang yang sama macam aku jugak kena pegang jawatan tu.Nanti senang nak halalkan liwat homo cun macam aku ni.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk