21/05/2015

PKR-DAP Salahkan PAS Tak Dapat Persefahaman Sebab Hadi Nak Jadi PM?


Panas! Panassss! Wan azizah dikatakan dah buat kabinet bayangan gabungan Pakatan tapi ada masalah sebab Hadi mahu PAS jadi Perdana Menteri. Kiranya kerusi PM hanya untuk PAS sama macam kerusi MB Selangor yang 'hanya untuk PKR.

Sebabkan sakit hati dengan PAS serta nak tunjuk siapa yang lebih berkuasa dalam gabungan tak berdaftar Pakatan, DAP terus mengeluarkan kabinet bayangan mereka tanpa memasukkan pimpinan PKR dan PAS. 

DAP melihat PRK Permatang Pauh adalah penujuk aras bahawa Rakyat akan memilih parti lain selain UMNO dengan tagline PAS iaitu Asal Bukan UMNO (ABU).  Jadi DAP yang lebih berkuasa berniat untuk menenggelamkan yang lain.

Kalau nak kira jumlah kerusi, sudah tentu DAP lebih banyak dari PKR-PAS. Maka sekarang tekanan diberi kepada Hadi. Tidak pelik sekiranya ada pihak yang 'fund' pihak yang lain untuk menentang Hadi dan konco-konconya.

Kita doakan yang terbaik untuk Melayu dan Islam. 

K7L : Smeoga PAS kembali ke jalan yang benar.

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk