27/05/2015

Bagus! KSN Ugut 5000 Pekerja Malas? Baru Boleh Maju!


 

Tindakan seperti patut dibuat dari dulu lagi. Ini CUEPACS tak perjuangkan pulak? Yang mereka sibuk cuma nak naikkan had umur persaraan. Kalau boleh nak sampai umur 90 tahun baru diorang puas hati.

KSN pun sebenarnya kena buat kajian semula berkaitan had umur untuk bersara. Sebab itu wujud yang malas-malas. Sebab mereka pun ada yang dah tak larat. Tapi ada juga yang muda-muda perangai tak berapa nak sihat.

Mengular dan kerap ponteng kerja pun ada. Pada pendapat Keris, tindakan pihak JPA yang mungkin akan menyingkirkan lebih 5000 penjawat awam yang konsisten bermasalah dan tidak berubah biarpun selepas diberi warning letter.

Tetapi apapun siasat betul-betul sebelum buang. Sebab hari ini pegawai-pegawai pun ada yang dengki dengan orang bawahan. Ada juga pegawai yang tak buat kerja tapi suka salahkan orang bawahan dan jadikan mereka kabing hitam.

Apapun buat sahaja. Baru ada pengajaran kepada yang lain. Ini masuk kerja ikut sukahati, balik pun sama. Bila gaji tak naik mengamuk macam beruk. Bila bagi kerja merungut sakan taknak buat. Ajak lepak minum dia nombor satu.

Apapun demi kemajuan yang lebih progresif dan produktif terutama bahagian-bahagian yang perlu menerima pelanggan, buatlah. Jangan cakap sahaja sebab mereka semua ini jenis bila orang lain dah kena baru diri sendiri serik.

K7L : Buat je boss!..

1 ulasan:

  1. Jangan ugut saja,kena tegas.Mereka tu ramai penyokong pembangakang yg jadi punca perkhidmatan awam di pandang serong.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk