29/01/2018

Rakyat Malaysia Harus Kecewa Dengan Mahathir Yang Burukkan Malaysia?



Apabila delegasi diplomat terutamanya dari negara-negara barat melawat negara kita, adalah amalan biasa mereka untuk bertemu dengan kedua-dua pihak - kerajaan yang memerintah dan juga pembangkang.

Apabila Presiden Obama dan delegasinya melawat Malaysia pada April 2014, Penasihat Keselamatan Amerika Syarikat telah menemui ahli-ahli pembangkang termasuk Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng.

Dan apabila Presiden Obama sekali lagi melawat Malaysia pada November 2015, beliau telah bertemu dengan pemimpin NGO yang pro pembangkang seperti Ambiga, Maria China dan C4 Cynthia Gabriel.

Apabila mendiang Leen Kuan Yew membuat lawatan rasmi ke Malaysia pada tahun 2009, beliau juga menemui Lin Guan Eng.

Oleh itu tidak mengapa apabila pihak delegasi dari Parlimen Kesatuan Eropah bertemu dengan ketua pembangkang Tun Mahathir dan lain-lain pemimpin pembangkang. 

Ini adalah amalan biasa kepada mereka dan sebagai cara kerajaan negara-negara barat ini menunjukan amalan menghormati prinsip demokrasi (yang dikenali juga sebagai “lalang” atau bermuka dua)

Ini bukanlah sebagai pengiktirafan kepada Tun Mahathir. Dan sebab mengapa Mahathir duduk sementara yang lain berdiri kerana umur beliau pun sudah mencecah 93 tahun. Adakah anda fikir Ahli Parlimen Kesatuan Eropah itu akan duduk dan Mahathir berdiri pula?

Sahabat saya di Wisma Putra memberitahu kepada saya bahawa pihak pembangkang yang membuat permohonan untuk bertemu dengan mereka dan bukan sebaliknya. Mereka menerima undangan tersebut kerana ini adalah amalan yang biasa.

Apa yang tidak normal dan luar biasa ialah jika Tun Mahathir dan rakan-rakannya tidak memprotes cadangan Kesatuan Eropah untuk mengharamkan penggunaan minyak kelapa sawit.

Adakah anda melindungi para peneroka FELDA dan kepentingan industri minyak kelapa sawit kita?

Sumber : LSS

K7L : Zaman Maharthir orang Felda dia pandang ke?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk