28/01/2018

Mukhriz Malu Mengaku Orang Malaysia - Brunei Sahkan Mukhriz Bukan Rakyatnya?





Hampir seluruh berita di Malaysia menulis tentang kenyataan Mukhriz yang mengatakan dia segan untuk menagku sebagai seorang warganegara Malaysia dan berbohong sebagai rakyat Brunei.

Pertama sekali dia sudah langgar Rukun Negara yang menjadi lambang kemakmuran Malaysia. Untuk tidak mengaku sebagai rakyat Malaysia memberi bukti bahawa dirinya bukanlah PM Material kerana dia sendiri tidak bangga dengan negaranya, mana mampu memacu Malaysia dengan baik


Menurut rakan blogger KRO setelah dikritik hebat oleh netizen dimedia-media sosial, Mantan Menteri Besar Kedah, DS Mukhriz Tun Mahathir cuba membuat 'u-turn' dengan mengatakan bahawa kenyataan beliau telah tersalah tafsir.


Waima Facebook Brunei Darussalam sekalipun malu untuk mengaku Mukhriz Mahathir sebagai Rakyat Brunei walaupun beliau terhegeh-hegeh membuat pengumuman terbuka, Mukhriz Mahathir bertindak seperti gurunya, Joseph Lim Guan Eng untuk taichi kesalahan kepada media kerana tersalah tafsir.

Sepatutnya beliau belajar dari Bapanya sendiri. Gunakan alasan tak ingat, tak tahu dan tak dak siapa bagi tahu. Mukhriz Mahathir kata portal Sinar Harian 'misquoted' sedangkan Sinar Harian adalah penyokong kuat pembangkang terutama PPBM dan berita yang sama turut disiarkan oleh banyak media lain.

Oh! Kami tidak buat fitnah. Kami ada video rakamannya seperti di bawah. Nak nafi lagi?



K7L : Hilang respek dah..politik dan patriotik dua benda yang berbeza tetapi boleh jadi sama..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk