14/12/2017

MP Gelang Patah Akan Tukar Tempat Bertanding? - Ramai Kena Tipu!



Selepas sepenggal menjadi Ahli Parlimen Gelang Patah, Johor, penasihat DAP, Lim Kit Siang dijangka akan berpindah kembali ke Pulau Pinang.

Maklumat daftar pemilih yang diwartarkan pada 20 Jun 2017 menunjukkan Kit Siang kembali menjadi pengundi di DUN Komtar dan Parlimen Tanjong.


“Kit Siang ….. Welcome back to Penang. Kita tau lu tak perform di parlimen Gelang Patah dan mahu cari safe seat untuk teruskan jangka hayat dinasti Lim.

“Jangan herdik wartawan pula bila mereka tanya soalan tentang tempat mengundi ini,” ulas Dr Novandri Hasan Basri dalam Facebook hari ini.

Perkara sama turut diulas Azizi Safar, Pengarah Strategik UMNO Kepala Batas.

“Ahli Parlimen Gelang Patah (Johor) kini adalah pemilih berdaftar di Kawasan Parlimen Tanjong (Pulau Pinang). Belum habis penggal dia dah say bye-bye to pemilih di Gelang Patah.

“Beralamat di lokaliti Kinta Lane. Alamat rumah kedai siapa yang digunapakai sebagai alamat oleh Lim Kit Siang? Bukankah Lim Kit Siang ada rumah sendiri di Pulau Pinang? Kenapa alamat rumah itu tidak digunakan?


“Mungkinkah Lim Kit Siang akan bertanding semula di Tanjong? Mungkinkah dia akan tanding untuk kerusi DUN Komtar juga sebagai persiapan untuk jadi Ketua Menteri Pulau Pinang sekiranya Lim Guan Eng terpaksa menjadi penghuni penjara kerana bersalah melakukan rasuah?

“Apakah nasib KOMTAR Rottweiler Ng Wei Aik yang kini MP Tanjong? Pastinya ADUN KOMTAR Teh Lai Heng yang tidak menyerlah akan digantikan pada PRU14. Apakah gantinya nanti adalah Lim Kit Siang?” ulasnya.

Kit Siang pernah menjadi Ahli Parlimen Tanjong selama tiga penggal (1986–1999) sebelum dikalahkan dalam kempen ‘KOKS’ di Parlimen Bukit Bendera pada PRU 1999.

Selepas direhatkan selama satu penggal, Kit Siang kembali ke Parlimen pada PRU 2004 apabila menang Ipoh Timur, Perak.

Pada PRU 13, Kit Siang berpindah ke Johor menjadi Ahli Parlimen Gelang Patah.


Sumber: AIDC

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk