07/11/2017

MB Kelantan Sumbang RM50K - Tahu Cerita Guan Eng Masa Kelantan?




Ketua Menteri Pulau Pinang membidas Kerajaan PAS Negeri Kelantan sebagai sebuah Kerajaan Negeri yg lemah dan gagal melaksanakan tanggungjawabnya semasa musibah banjir yg melanda Kelantan pada penghujung tahun lalu.

Katanya, semasa banjir besar berlaku, keadaan yg berlaku adalah seolah-olah tiada Kerajaan Negeri yg wujud. Kerajaan yg ada hanya lepas tangan dan tidak tahu melakukan apa apa utk menyelamatkan mangsa mangsa banjir.

Menurut Lim lagi, walaupun Kerajaan PAS Kelantan selama ini terkenal dgn dasar pentadbiran yg bersih tetapi mereka juga harus menjadi sebuah Kerajaan yg boleh membuat kerja untuk rakyat.

Jika Kerajaan Kelantan tidak tahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai sebuah Kerajaan Negeri, adalah lebih baik, mereka jangan menjadi Kerajaan Negeri di Kelantan.


Inilah kenyataan yang dibuat oleh Lim Guan Eng. Dan apa yang orang tak tahu ketika Kelantan berhadapan dengan banjir besar, Guan Eng ada datang untuk beri bantuan kepada negeri Kelantan.


Maka MB Kelantan hadir tunggu di Lapangan Terbang untuk menyambut ketibaan Ketua Menteri Pulau Pinang, tapi dek kerana sombong dan angkuh dia melalui jalan lain untuk mengelak bertemu dengan MB Kelantan.

Tak hormat langsung masuk negeri orang. Kami Barisan Nasional pun masih hormat dengan kepimpinan bukan Barisan Nasional yang memimpin Kerajaan Negeri. Sungguh biadap dan itulah sifat DAP.

Kini MB Kelantan sumbang RM50,000 untuk bantuan mangsa banjir. Mana Guan Eng nak letak muka? Macam inilah senang, tukar semula kepimpinan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada Barisan Nasional, pasti Anak PULAU PINANG akan jadi Ketua Menteri dan akan pastikan pembangunan selari dengan persekitaran yang sihat.

K7L : Lahir tempat lain jadi dia tak sayang.. itu tarah semacam buat pembangunan tak terkawal..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk