05/10/2015

Penyokong DAP Mahukan Malaysia Jadi Seperti Singapura? - Bila Melayu PAS/PKR Nak Sedar?




Apa yang Keris nak nyatakan di sini adalah mengapa mesti budak ini mahu Malaysia jadi seperti Singapura? Ini adalah kerana sejak kecil lagi mereka telah dipupuk dan ditanam sifat sayangkan Singapura lebih daripada Malaysia.


Apa yang kita mampu lakukan? Keris cadangkan semua sekolah Jenis Kebangsaan dihapuskan dan semua diletakkan dibawah sekolah wawasan. Sebab mereka ini yang sekolah di SJK kebanyakan tidak fasih bahasa melayu dan tidak memahami apa itu perpaduan.

Sebab itu mereka melihat Singapura sebagai negara contoh walhal Singapura bukanlah bagus mana pun. 

Peringatan juga kepada orang-orang Melayu. Cuba faham apa yang budak ini cakap. Mahu Malaysia jadi seperti Singapura? Tahukah anda apa nasib anak Melayu di bumi Singapura yang sebenarnya bumi Tanah Melayu?

K7L : Jangan dah jadi baru nak menyesal..

1 ulasan:

  1. Dan hajat ini disokong oleh Melayu yang x mengaku Melayu!yang akan menderita di Malaysia ni bila keadaan ni terjadi adalah orang orang yang berani mengaku berbangsa melayu.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk