15/09/2015

5 Sebab Puak Bersih Perlu Tahu Pasal Himpunan Rakyat Esok! #916



Sejak dari mula lagi, puak Bersih menunjukkan kebimbangan sekiranya esok yang hadir lebih ramai daripada yang mereka jangka. Sebab itu 'protes' terhadap perhimpunan itu diperbesarkan walhal mereka juga buat himpunan. 

Ada beberapa perkara yang membezakan Himpunan Rakyat dengan Beshit :

1. Himpunan tersebut merupakan HIMPUNAN RAKYAT yang sah dari sudut undang-undang dan Perlembagaan Negara.

2. Himpunan-himpunan yang pernah disertai oleh Wan Azizah merupakan siri-siri himpunan haram yang bukan sahaja melanggar undang-undang dan Perlembagaan Negara, bahkan penuh dengan manipulasi, provokasi serta kerosakan harta awam.

3. Himpunan-himpunan Reformasi, BERSIH dan seumpamanya didalangi oleh parti-psrti politik pakatan prmbangkang sementara Himpunan Rakyat Bersatu dianjurkan dan disertai oleh pelbagai lapisan kaum dan agama yang patriotik dan cintakan tanahair.

4. Lokasi himpunan-himpunan haram yang didalangi oleh parti-parti politik pakatan pembangkang merupakan lokasi-lokasi yang menjejaskan sumber pendapatan peniaga dan usahawan kaum tertentu sementara lokasi Himpunan Rakyat Bersatu tidak menjejaskan peniaga dan usahawan mana-mana golongan.

5. Himpunan Rakyat Bersatu mengajak rakyat dan warganegara Malaysia menzahirkan sikap cintakan tanahair dan lebih bersifat sambutan Hari Malaysia anjuran RAKYAT Malaysia (biasanya anjuran kerajaan sebagaimana sambutan Hari Kemerdekaan dan seumpamanya) tetapi BERSIH 4 dan himpunan-himpuman haram lain bersifat menanamkan kebencian dan politik hasutan.

Sebab itu rakyat Malaysia seharusnya menolak pakatan pembangkang, sekutu-sekutu NGO mereka dan ideologi yang mereka bawa. Mereka buat boleh?

K7L : Ingat orang lain tak ada sokongan?..

8 ulasan:

  1. Supaya puak #bersih4 cina kaum DAP bangsat paham !!!

    ReplyDelete
  2. dapig zionis tu sebenaqnya dh kecut teloq dah, depa pnya la syok dok cucuk org2 islam malaysia srh begaduh sesama sendiri tup2 depa silap sbb org2 islam makin kuat ada la..
    so dapig kena tnngu arahan dr ketua zionis depa tu apa next plan nk buat nnti..tp yg lawak ada la jugak pak2 syeikh jadian kat malaysia ni pnya dok pertahankan bershit dapig tu n dok hina perhimpunan merah nih.. peh pak syeikh jadian jnih tu ilmu tahap planet pluto tuh..

    ReplyDelete
  3. Sepatutnya red rally bermula dari bukit bintang & petaling street baru puak cinabeng ni menyesal x bole buat bersih 5.

    ReplyDelete
  4. WOI, KEPALA BAPAK LU... MAU JUAL TOGEH KAT PASAR LAA... SINI BUKAN TEMPAT LU BIKIN BISNES, SILA CHOWW.....

    ReplyDelete
  5. Najib menteri kewangan. Mula mula kata kerajaan tiada duit. Masuk GST, sekarang semua rakyat bayar lebih cukai. Kemudian tiba-tiba akaun dia ada 2.6 billion. Katanya, "derma". Cerita langsung tak masuk akal. Duit rakyat jadi duit najib, sampai sekarang tak tahu ke mana. Hanya rakan najib dan beberapa ketua umno jadi jutawan. Semua tinggal rumah besar, pandu kereta mewah, cuti luar negara, jam tangan mahal, beg LV. Anda tak marah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. X marah la. Bgus jgk yg kaya tu org melayu

      Delete
  6. Hahahahahahahahahaha. Gelaknya

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk