14/09/2015

Pakatan Mula Resah Bila PAS Suarakan Niat Mereka Nak Lawan Tempat DAP?



Bila mana tindak tanduk DAP yang berkeras tidak mahu PAS bersama dalam Pakatan 2.0 maka terserlahlah sikap parti chauvinis ini yang cukup yakin dengan sokongan penuh masyarakat Cina terhadap perjuangan DAP.

DAP telah menunjukkan kepada umum bahawa sokongan terhadap parti itu telah jauh mengatasi sokongan dan kekuatan yang ada pada PKR dan lantaran itu, DAP paling layak menjadi parti utama dalam Pakatan 2.0.

Semestinya, DAP sudah sedar bahawa PKR tidak lagi kuat dan mampu berdiri dengan sendiri seperti dulu tanpa diapit PAS dan kehadiran Gerakan Harapan Baharu (GHB) telah menyediakan peluang pilihan kepada penyokong PAS dan PKR untuk mengubah haluan bernaung di bawah parti yang pastinya mengikut telunjuk DAP.. GHB barua DAP.

Semakin jelas kelihatan DAP bukan sekadar berjaya memecahbelahkan PAS malah memincangkan PKR.. dan PKR juga akan bakal menuju arah yang sama jika memilih untuk tidak mengikut telunjuk dan kemahuan parti chauvinis itu.

Sekaligus GHB yang didokongi DAP akan mengaut keuntungan mudah daripada keadaan kacau bilau dalaman parti PAS dan PKR yang membosankan penyokong, dan sekaligus mengukuhkan sokongan terhadap DAP untuk jangka panjang.


K7L : Biar buta mata jangan buta hati sokong DAP..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk