19/11/2014

Visa Percuma Untuk Pelancong China? Nazri Tahu Kes Pelacuran Tak?



KUALA LUMPUR: Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan kini sedang memperhalusi cadangan untuk melaksanakan sistem visa percuma kepada pelancong China sebagai usaha menarik kehadiran mereka ke negara ini.


Menterinya, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz, berkata cadangan berkenaan yang kini sudah dilaksana di beberapa negara ASEAN itu sedang diteliti dan dibincang bersama Kementerian Dalam Negeri.

"Bagaimanapun langkah ini hanya dapat diputuskan kerajaan selepas kajian keselamatan dilakukan terlebih dulu," katanya.

Sumber : BHarian

Nazri tahu tidak yang hari ini kebanjiran pelacur di Malaysia adalah daripada mereka yang berasal daripada negara China? Mereka telah masuk melalui visa pas pelawat ataupun visa pelajar.

Kalau boleh kita nak kurangkan kemasukan mereka, erti kata lain hanya yang benar-benar melancong (Mampu untuk bayar) visa bagi mengelakkan sebarang salahguna pas visa kemasukan ke Malaysia.

Kadang-kadang makin mengarut. Rakyat sentiasa melihat. 

K7L : Kenapa Kabinet Najib sama acuan dengan Kabinet Pak Lah?..

8 ulasan:

  1. Ini menteri china doll ka??? Dia x sedarkah yg skrg ni pun kalau masuk 1000 yg keluar balik brapa??? Confirm.....dia ni menteri LGE.

    ReplyDelete
  2. And umno still like this alwsys unaware minister....perghhhhhhh.......kesian umno

    ReplyDelete
  3. Melancong untuk melacur.

    ReplyDelete
  4. Kementerian pelacuran hahaha....

    ReplyDelete
  5. dia ni cuba nk menghalalkan sesuatu agenda. adakah beliau dibayar oleh sindiket pelacuran utk memudahkan kemasukan org cina di malaysia...??

    ReplyDelete
  6. Mungkin dpt doggy sorang dua ni....

    Lingkup negara...lepas 20 lantik wakil pendatang menjadi senator!!!!

    Cukup lah tunku je buat kesilapan akibat kemaruk dgn merdekanya.....

    ReplyDelete
  7. Lagi ramai Cina masuk tak keluar balik, lagi besar peluang DAP dapat memerintah Negara. Masa tu Nazri jadi pembangkang. Funny kan, jika UMNO mahu menggalakkan bangsa yang berpotensi menguburkan UMNO membanjiri Negara. Guna akallah sikit. Negara ASEAN lain tidak mendapat kesan yang sama seperti Malaysia jika CIna benayak pergi ke Negara mereka. Malaysia sekarang amatlah fragile dari segi komposisi kaum.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk