18/06/2014

Kedudukan MCA-Gerakan-SUPP - Nostalgia 1968 Dalam Ingatan?



Nampaknya suara MCA-Gerakan-SUPP semakin senada dengan DAP. Selepas kegagalan parti-parti komponen berorientasikan kaum cina dilihat lemah berdasarkan keputusan pilihanraya, mereka mula 'bersuara' apabila melihat keadaan yang lemah ini mereka terpaksa bersatu.

Oh! Jangan kata kenyataan Keris rasis sedangkan mereka yang cauvinis dan lebih rasis. Antara yang mengusik Keris dengan kenyataan mereka adalah perihal hudud. Mempersenda untuk dapat apa? Malangnya pihak UMNO dan Pemuda khususnya tidak ada kenyataan yang lebih tegas.


Kini secara tiba-tiba usaha baik yang ingin dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Kedah ditempelak oleh Barisan Nasional Pulau Pinang. Ironinya suara bantahan pembinaan Lapangan Terbang Kulim yang dirancang untuk dibuka di Sidam datang dari mereka yang 'menang' kerusi paling banyak di Pulau Pinang.


Kemudian secara sesuka hati mahu menyuruh Perdana Menteri menggugurkan DS Jamil Khir dari Kabinet kerana kenyataan berkenaan Malaysia bukan negara sekular. Come on! Malaysia selama hari ini aman, kenapa nak mula mempertikai hal ehwal Islam?

Inilah suara yang datang dari parti-parti yang mempunyai masalah dalam yang tidak selesai-selesai lagi. Ada dua perkara Keris nak sentuh pasal MCA.

1. Kalau kamu tak perform tolong jangan cakap banyak

2. Tahu kira atau tidak bilangan Kerusi MCA di Parlimen?

Keris petik kata-kata CTS

Adalah diharapkan Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dan Timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin bertindak tegas memberi ingatan kepada parti melukut di tepi gantang ini supaya cepart sedar diri dan tidak terlalu angkuh tidak bertempat. Diam orang-orang Melayu bukan diam pengecut dan jangan terlalu mencabar kesabaran mereka

K7L : Ramai yang memerhati..ingat anak muda pun ramai yang radikal dalam BN.. :)

2 ulasan:

  1. Salam # Income RM900 sehari "REGISTER PERCUMA" tiada
    bayaran di kenakan (kalau anda rasa program ini satu penipuan,
    ia tidak merugikan anda kerana anda tidak pun mengeluarkan
    modal) tidak perlu cari orang dan tidak perlu jual barang. Anda
    hanya perlu ada FACEBOOK / WHATSAPP / WECHAT termasuk
    laman sosial yang lainya. Anda perlu open link di bawah ini dan
    register. Anda terus dapat USD 25 x 3.4 = RM 85.00. Selepas itu
    anda akan dapat link anda sendiri. Anda hanya copy ayat saya ini
    dan post di laman sosial anda. Setiap orang yang buka link anda,
    anda terus dapat USD 10 x 3.4 = RM 34.00. Sangat mudahkan ???
    Anda boleh pilih cara pembayaran samada duit $$$ anda
    dimasukkan ke akaun bank atau cek akan diposkan ke alamat
    rumah anda. Jangan tunggu lagi. " REGISTER PERCUMA " sila
    klik link di bawah ini dan isi maklumat anda. Belum cuba belum
    tau dan tidak salahkan kalau mencuba
    Sila la klik link ni
    http://EachInvitePay.com/?share=1188

    ReplyDelete
  2. BINATANG MCACELAKA ni! KEJAM betul BUMIPUTERA ISLAM/Melayu diANIAYA dgn. begitu HINA di NEGARA ISLAM kita, PUSAKA nenek moyang kita ini - oleh si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL dan si Islam/Melayu PENYAMAQ/LIBERAL!

    Dah tiba masanya penggubalan dibuat supaya undg-undg SYARIAH/PERSEKUTUAN boleh MENGHUKUM mana-mana si KAPIRDAJAL yg. MENGHINA ISLAM/umatnya, kat NEGARA ISLAM ini!

    Dan apa KEJADAHnya si MCA ni ada "Jawatankuasa Khas Syariah Undang-Undang" - nak masuk campur hal ISLAM/umatnya kat NEGARA ISLAM in?!

    Baik NGO-NGO ISLAM/Melayu membuat lapuran POLIS kerana sekrg. MCAANJINGKURAP ni MENGHINA ISLAM/umatnya termasuk DYMM YDPA/Kesultanan Melayu, sejarah Kemerdekaan kita, dan undg-undg Perlembagaan yg. dibentuk asalnya pd. 1957! Dan mereka sengaja membangkitkan perjanjian tahun 1963 (yg. tidak lansung MENGGUGAT Perlembagaan asal Negara) itu utk. MENGHASUT Bukan Islam di Sabah/S’wak utk. membenci ISLAM/umatnya dan k arah PEMISAHAN Sabah/S’wak dr. Malaysia ini – maka KDN patut masuk campur kerana ini juga berkaitan Keselamatan Negara!

    Si MCARASIS tu memang DALANG-DUA-MUKA plg. merbahaya – dahlah juga MENIPU dgn. MEMFITNAH MAIS-JAIS melanggar undg-undg PERLEMBAGAAN, serta MCARASIS ni MENAFIkan HAK keistimewaan Bumiputera mengikut Perlembagaan Perkara 153 ! Lihat di - http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/06/16/Mais-and-Jais-not-above-law-Liow-Action-on-Bibles-a-dangerous-precedent/ ,Mais and Jais 'not above law', June 16, 2014!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk