30/03/2018

Mangsa Kebakaran Dihalau Oleh Ketua Kampung Lantikan Pakatan?




TIADA HATI PERUT.

25hb 03 2018

Mangsa Kebakaran Lot 486 Sungai Udang Di arah keluar dari permis pemindahan mangsa kebakaran Sungai udang. Balairaya Sungai Udang.

5 keluarga yang menjadi mangsa kebakaran dan di pindahkan ke Balai raya sungai udang telah di arahkan keluar oleh pihak JKKK yang di kuasai oleh Pihak PAS dengan alasan arahan Pegawai Daerah Klang.

Pekara yang tak sepatutnya berlaku kerana mangsa masih lagi memerlukan masa bagi menyusun hidup dan mencari rumah sewa. Apa salahnya di beri masa sekurang-kurangnya 2 minggu lagi bagi mereka menyelesaikan masalah rumah kediaman





Apa yang di lakukan oleh pihak yang di kuasai oleh PAS ini jelas menunjukan ciri-ciri tidak berhati perut terhadap mangsa kebakaran.

Setelah beberapa pihak NGO berusaha memberi keselesaan yang termampu kepada mangsa, pihak JKKK PAS tanpa hati perut mengarahkan mangsa keluar dari permis.

Mangsa adalah di bawah jagaan JKM sehingga mereka mampu mendapatkan rumah sewa. Tetapi pihak JKKK PAS tidak langsung berbincang dengan JKM bagi mengatur situasi mangsa dan memberi sediki lagi masa kepada mangsa

Balairaya Sungai Udang selama ini di gunakan oleh pihak KEMAS bagi kelas Fardu Ain dan Pihak Belia 4B menjalankan aktiviti Belia. Di bina di zaman BN dan di baik pulih oleh ICU 2 bulan lepas bagai mana pun Tanah adalah milik kerajaan Negeri.

Ironisnya JKKK adalah di bawah lantikan Sultan Selangor namun nasib salah seorang mangsa dan keluarga yang menjadi kaki tangan Istana juga tidak di hiraukan .

Beginilah nasib rakyat jika di memberikan kuasa kepada pihak yang menungang Agama.

Admin Kerambit Sendeng


Sumber : Jawaber6

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk