14/02/2014

Website JAKIM Merapu Pasal Valentine Day? Apa Ni Beb?


Subhanallah! Dah menarik sebenarnya artikel untuk beritahu pada rakyat Malaysia akan tidak eloknya menyambut Hari Valentine Day. Tapi tolong kepada sesiapa yang menulis di JAKIM punya website, baca dulu sebelum publish!

Pertama ada banyak khilaf pasal sejarah tu. Mungkin boleh timbulkan kekeliruan. Jika tanya Keris, lebih baik buat kajian terperinci dahulu sebelum post! Keduanya pihak JAKIM baca atau tidak benda yang mereka post dalam bahasa Inggeris sebenarnya hanya 'Google Translate'?

Ayat merapu beb! Boleh klik gambar di bawah atau baca di SINI


klik gambar untuk besarkan

klik gambar untuk besarkan

Apa benda 'kebobrokan' dan 'sehasta by sehasta' (highlight kuning) dalam ayat tu? jangan bikin malu bang! Ini jadinya jika nak buat kerja cepat tapi tak mahu buat elok-elok. Buat malu kementerian je!

K7L : Sapa yang tulis tu sila betulkan..segan nak baca..

4 ulasan:

  1. Rasanya bukan maslaah penulis.. kalau faktanya ada rujukan maybe kalau silap fakta pun boleh dimaafkan sebab merujuk... ini kemungkinan besar maslaah ini dari malasnya org yg publish nie atau bahagian penerbitan tak buat kerja dengan ikhlas... atau main copy kat pak cik google n paste... ha,ha,ha... kelakar.. tue..

    ReplyDelete
  2. Jakim terjun dengan labu2nya.....biarkan2

    ReplyDelete
  3. salam,
    ini la kerja orang yang bergelar ustaz, kat jakim ramai ustaz dan ustazah. mana mungkin kerani yang buat. menulis dan mengarang mesti pegawai. pegawai jakim mesti lulusan agama. so, nilaikan sendiri golongan yang belajar agama bekerja. banyak ambil mudah dan tak kisah pun. tapi tak semua, syabas bagi yang melakukan dengan baik. ini baru kat jakim belum lagi kat tempat lain. patutnya mereka menjaga nilai dan memberi contoh yang baik dalam bekerja.

    ReplyDelete
  4. Pengalaman mengajar dan menbentuk kita.. Untuk ustaz n ustazah nie bagusnya mereka ini sentiasa merendah diri, bagus dalam memipin dan disukai ramai cuma SEBAHAGIAN org yg belajar agama ini kurang dalam ilmu pengurusan dan ketegasan itu ada cuma tidak diperkuatkan akhirnya membawa org dibawahnya jadi sambil lewa... tp bukan Ustaz ustazah jerla.. org lain pun ada.. cuma dek terlalu baiknya itulah.. orang mengambil kesempatan..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk