17/10/2012

Sudah Ada Tips Elak KameraAES? - Pelopor Saman Menyusahkan Rakyat!




JPJ sekarang dah buat kerja Polis?

Siapa yang nak apabila tengah rilek bawak kereta tiba-tiba ada benda berkelip. Tahu-tahu surat saman sampai walaupun bawa dalam keadaan yang tidak membahayakan. Ada pulak nak memperbaharui cukai jalan kena selesaikan saman 'Flash AES'. Bila ramai tak bayar saman maka ramai yang akan disenarai hitam di Malaysia.

Rakyat akan salahkan Perdana Menteri walhal ini bukan salah dia. Keris tak salahkan PM. Keris mahu AES dikaji semula. Sepatutnya AES dipasang untuk kurangkan eksiden. Bukan tambah saman sampai melampau banyaknya.

Sebab timbul AES maka akan terjual benda-benda mengelak Flash AES di Black Market. Ada beberapa blog tempatan bagi cara elakkan AES :


Magic Plate



Sistem elektronik yang dipasang boleh tukar nombor plat kereta kalau lalu kawasan AES.

Plate Hiding System



Boleh masukkan plat kereta dalam bumper supaya tidka dikesan.

Ini antara dua daripada banyak  aksesori yang diguna di Eropah dan Asia bagi mengelak daripada sistem AES. Nak bagi benda-benda macam ini laku? Membantu rakyat ke? Apapun cara terakhir yang mereka akan guna untuk elak AES adalah dengan cara di bawah.
 

Sempoi kan?

K7L : Kena kaji semula..nak lambakkan saman?

2 ulasan:

  1. BAGAIMANA DENGAN KERETA YG BERDAFTAR DILUAR NEGARA? JANGAN RAKYAT NEGARA LUAR BEBAS SEBAB REKOD PENDAFTARAN KENDERAAN TIADA DALAM SIMPANAN JPJ?

    ReplyDelete
  2. geng2 ameno nih xde taktik lain ke?asyik menipu...tula dah di ajo menipu... balik2 menipu jgk korang tau...udah2 ler tu...report je kat (kase)kempen anti saman eko...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk