24/08/2012

@RealDrMAZA Kata Kerajaan Sedang Nazak Sebab Lagu Janji Ditepati?



Tahu tak ini kenyataan manusia jenis yang macam mana? Jenis yang rasa diri dia dah cukupn bagus dan cukup pandai. Sebagai seorang Mufti yang arif tentang ilmu agama sepatutnya dia memberi nasihat dan bahasa yang perlu digunakan harus rendah dan lembut.

Ramai yang tidak bersetuju dengan lagu tersebut termasuk liriknya yang telah menimbulkan kontroversi namun tidak perlu komen sebegitu rupa. Ini mesej yang agak universal. Kepada MAZA, harus diingat status anda dahulu adalah Mufti, ini bukan contoh yang baik untuk diteladani oleh umat Islam di Malaysia.

Jangan rasa diri anda tidak punya khilaf sehingga apa yang terpacul dari mulut semuanya betul. Bahaya tu! 

Keris bertanya kepada Ustaz Fathul Bari dan beliau berkata, "Kita memang bebas mengkritik, tetapi kita juga perlu beradab". Haaa! Nampak tak bahasa yang bagaimana digunakan oleh UFB? Mungkin selepas ini MAZA kena belajar cara beradab.

K7L : Hai si pening lalat!.. 

1 ulasan:

  1. Mangkok hayun ni ingat dia dah terer sangat. Dah lama aku dok perati pak lebai sorang ni. Kadang2 ntah apa2 yang dia tafsir. Nasihat aku satu je la. . .Jagalah adab pekerti sikit.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk