27/02/2012

Ucapan MB Pahang Yang Sokong #HimpunanHijau Diadakan?





Rentetan dari Himpunan Hijau di Dataran MPK 4 pagi tadi. Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Dr. Adnan Yaakob telah mengeluarkan kenyataan semalam.


Assalamualaikum W.B.T dan Salam 1 Malaysia. 


Himpunan Hijau telah selesai. Ada 3 perkara boleh dilihat jelas di sini. Pertama, proses dan amalan demokrasi sihat di negara ini. Sesiapa sahaja boleh bersuara dan berhimpun asal tidak melanggar undang-undang.

Kedua, pihak berkuasa terutama Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) telah bertindak adil dan penuh profesional mempastikan perhimpunan berjalan lancar.

Ketiga, gerakan Anti Lynas yang berselindung di bawah nama Hijau Hijau nyata tidak laku (tak dapat sambutan). Rakyat tidak percaya dengan Pembangkang yang menabur kata-kata bohong pada setiap masa dan setiap tempat.

Kerajaan Negeri mengalu-alukan demontrasi secara aman ini kerana ia menjana kegiatan ekonomi khususnya untuk pengusaha dan peniaga di Kuantan.

Saya namakan ini Demo-Tourism. Demo-Tourism in patut diteruskan untuk kebaikan bersama.

Salam 1 Malaysia.

Yang benar,
Dato Seri Adnan Yaakob
Menteri Besar Pahang.


Memang kena tepat ke muka Fuziah. Nantikan pandangan peribadi Keris 7 Lok tentang Polis yang 'tidak buat kerja' ketika Himpunan Hijau Dosa 2.0.

K7L : MB Pahang ni jujur sangat..keh keh keh..padan muka Puziah!

1 ulasan:

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk