02/11/2011

Berhenti Peralatkan Mahasiswa!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t

Say No To Socialist!


Dipetik daripada blog Idin77

PM menggariskan lima aspek utama peranan mahasiswa sebagai rakan kongsi pembangunan negara, termasuk menjadi pencetus transformasi selain mahasiswa perlu menjadi penyelesai masalah. Selain itu PM turut memberi amanat agar mahasiswa tidak mejadi penyebar kontroversi, pencetus musibah dan penjaja angan-angan.


My dedicated blog posting entry kali ni ingin memperhalusi serta mendalami tingkah laku segelintir golongan mahasiswa yang secara terang-terangan dilihat extremely TERUJA JADI PENCACAI POLITIK kepada sesetangah pihak serta dengan rela+mudah membenaqkan minda mereka diliwat!

The latest dedicated & strategic case study adalah penglibatan sekitar 700 pelajar mengadakan demonstrasi di kampus induk UIA, Gombak pada hari Jumaat, yang cuba untuk menterjemahkan bantahan+kecaman di atas tindakan yang telah dikenakan terhadap Prof Dr Abdul Aziz Bari. My argument very simple beb! Dalam menyokong aspirasi keterbukaan, gua agak setuju menyatakan pendapat tidak salah jika sekiranya golongan mahasiswa meminati+berhasrat mendalami seni politik however direction & way forward meminati, mengkaji & mendalami seni politik itu adalah amat2 jauh berbeza dengan direction & way forward menjadi extremely taksub sehingga ke tahap yang boleh di klasifikasikan as “BALACI PENCACAI POLITIK”.

Golongan mahasiswa wajib unlock their mindset serta kembali kepada asas intipati apa vision? direction? roadmap? & way forward? mereka sebagai seorang mahasiswa? Sebelum segelintir golongan mahasiswa ini teruja untuk menyalak di jalanan+teruja menjadi “BALACI PENCACAI POLITIK” adalah lebih baik depa pikiaq balik on harapan menggunung para ibu-bapa terhadap depa sebagai graduan yang berjaya & bukannya sebagai “BALACI PENCACAI POLITIK” kelas murahan? Sebelum golongan mahasiswa ini teruja untuk menyalak di jalanan+teruja menjadi “BALACI PENCACAI POLITIK” baik depa pikiaq secara neutral, apakah kemudahan yang depa nikmati hari ini sehingga berjaya melangkah ke menara gading+bergelar mahasiswa tidak disediakan oleh Kerajaan yang memerintah ketika ini? Pikiaq sikit? untuk enroll ke dalam UIA which is salah 1 IPTA, perlukah para ibu-bapa terhadap golongan mahasiswa ini mengeluarkan belanja besar sebagaimana untuk enroll ke private college or IPTS? Pikiaq tu guna akal bukan guna kepala takuk, jangan simply jadi gampang lahanat wahai golongan2 mahasiswa!

Bantuan pihak Kerajaan dah bukakan, kemudahan pun pihak Kerajaan dah sediakan, proses penambahbaikan untuk support system sedang giat dipertinkatkan oleh pihak Kerajaan, jadi at the best possible mechanism, wahai golongan2 mahasiswa berikan tumpuan+keutamaan kepada pelajaran & jangan mudah+rela membenaqkan minda anda diliwat oleh sesetengah2 pihak yang tidak bertanggungjawab. Percaturan nya simple je, berikan tumpuan+keutamaan kepada pelajaran dulu, bila dah success nanti than set your life direction & way forward whether as professional, corporate figure, entrepreneur or hardcore politician.


Kerana ideologi mereka sanggup lakukan amalan khurafat

Keris bersetuju dengan beberapa pandangan sahabat blogger Idin77 dan Keris berpendapat bahawa mahasiswa perlu ada kesedaran politik dan kesedaran apa itu Islam, Melayu dan Malaysia yang sebenar, barulah mereka tidak akan 'dipergunakan' oleh sesetengah pihak untuk menjadi pencacai politik mereka.

Apapun Keris berharap semua mahasiswa faham kedudukan serta status yang mereka pegang sebelum ingin menyertai atau melakukan sesuatu perkara berkaitan politik ketika masih bergelar 'mahasiswa'. Biarkan mahasiswa berfikir, memilih dan membuat keputusan tanpa sebarang dakyah songsang! 

Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Keris rasa cuma pihak pembangkang sahaja yang suka menjadikan mahasiswa sebagai alat untuk agenda mereka!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk