13/08/2015

Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan Sokong Wujudkan Hub IT Di Medan MARA



MENYOKONG CADANGAN MEWUJUDKAN PUSAT JUALAN ALAT TELEKOMUNIKASI KHAS UNTUK USAHAWAN MELAYU & BUMIPUTERA
Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan (PPUWP) bersetuju dengan cadangan oleh Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, YB Dato’ Seri Ismail Sabri mengenai hasrat beliau dan agensi mahu mewujudkan pusat jualan alat telekomunikasi dan gajet-gajet, khas buat usahawan Melayu Bumiputera di dalam premis milik MARA.

Melihat kepada perkembangan isu semasa yang melanda negara baru-baru ini, inilah titik awal Melayu Bumiputera bangkit daripada kekecewaan dek sikap biadap peniaga di Plaza Low Yat, Bukit Bintang yang enggan bertolak ansur dan pastinya sikap biadap samseng mereka itu adalah detik akhir kita berurusniaga dengan mereka.
Bahkan keadaan yang serupa di Pertama Complex tidak memihak kepada orang Melayu untuk berbelanja kerana kebanyakan premis perniagaan alat telekomunkasi di bangunan milik UDA ini sudah lama didominasi oleh kaum Cina saja.

Hasrat menaikkan usahawan Melayu dalam bidang ini, bukanlah suatu perkara yang mustahil untuk dilaksanakan dan PPUWP sentiasa yakin sambutan positif yang bakal diterima kelak daripada rakyat yang menyokong cadangan ini pasti akan membuahkan hasil yang baik untuk semua pihak.

Bahkan kewujudan pusat jualan ini bukan saja hanya dapat membantu usahawan berniaga dengan suasana persaingan yang sihat tetapi ia baik untuk memperkasakan keupayaan usahawan Melayu Bumiputera bersaing merebut peluang yang senantiasa ada berdasarkan permintaan orang ramai yang tidak akan putus.

Disamping itu PPUWP berterima kasih kepada YB Dato’ Seri Ismail Sabri yang menerima dan mengangkat usul oleh Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kepong yang mendesak campur tangan kerajaan agar dapat memecah monopoli perniagaan yang hari ini diketahui umum hanya dipelopori oleh pembekal dan peniaga kaum Cina saja.

PPUWP berharap agar agensi kerajaan seperti MARA, MITI dan lain-lain dapat memberi galakan dan dorongan buat usahawan Melayu Bumiputera untuk menjadi pembekal alat telekomunikasi dan gajet-gajet daripada pengeluar secara terus.

Harapan buat YB Dato’ Seri Ismail Sabri agar cadangan ini dilaksanakan secepat mungkin kerana kita sudah semakin kesempitan masa untuk bersaing dengan kaum Cina yang semakin hari semakin luas bidang yang dipelopori oleh mereka.

MOHD RAZLAN BIN MUHAMMAD RAFII
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

12 Ogos 2015

K7L : Ramai yang melompat...

4 ulasan:

  1. gedung2 milik Melayu, apahal tidak diberi keutamaan kepada peniaga Melayu pada kadar sewa yang lebih bersifat membantu bangsa bukannya keuntungan semata-mata. Mara tidak pernah dalam falsafahnya mengutamakan untung semata-mata berbanding membantu bumiputra.
    Bukan itu saja, kedai-kedai khidmat baiki kereta untuk buat balancing/ alignment, beli tayar, baiki dan beli ekzos, dimana peniaga-peniaga melayu tersebut. Takde tempat berinaga?? Pelanggan Melayu haruslah ada optionuntuk pergi ke peniaga-peniaga tak kira bangsa peniaga itu, pun begitu, keadaan nya tiada option kepada elanggan Melayu.

    ReplyDelete
  2. Kita sokong penuh.

    Banyakkan lagi pusat-pusat Melayu berniaga - di semua tempat strategik dan bandar-bandar.

    Lama beritahu Najib daaah... Ismail Sabri memang terbaik.

    ReplyDelete
  3. Klu ismail sabri nie diangkat sbg pm...aku sokong penuh!!
    Ada visi dan wawasan...

    ReplyDelete
  4. Cakap banyak2 tak guna..buat je terus..berapa juta perlu minta kat Bro PM..nnt banyak cakap macam ayan telor sebiji roh sekampung. .China buat diam2 je..pemuda umno ni macam taik. .. .

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk