27/09/2011

Adakah Seorang Penzina Layak Diangkat Sebagai Pemimpin?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t


Kepemimpinan amat berkait rapat didalam pembentukan suatu motivasi serta suatu anjakan kepada penyokong atau pengikut dalam mencapai misi sesuatu organisasi. Dalam usaha mencapai matlamat ini, bersatu-padu , saling percaya, dan harga diri akan berkembang dimana sifat dan sikap pemimpin akan diterapkan kepada para penyokong atau pengikutnya. 


Seorang pemimpin yang baik akan membantu di dalam perkembangan nilai-nilai murni  sesebuah organisasi mahupun sebuah institusi, namun kegagalan seorang pemimpin dalam membina integriti akan meracuni semua kesatuan yang ada, menghancurkan kepercayaan sesama sendiri, dan mematahkan persatuan atau keutuhan organisasi.


Bercakap tentang integriti, skandal seks adalah salah satu aspek penting dalam pembentukan seseorang pemimpin . Jadi apabila menyebut dari segi zina atau skandal seks terutama pemimpin beragama Islam, maka persoalan yang akan timbul adalah 'layakkah penzina menjadi pemimpin? adakah beliau mempunyai integriti atau tidak?. 


Pada pendapat Keris, seorang pemimpin haruslah mempunyai standard integriti yang tinggi kerana 'Attitude Reflects Leadership'. Mari kita dengar ceramah seorang penceramah bebas mengenai isu ini.



Renungkan apa isi yang diperkatakan serta terjemahkan dengan keadaan politik sekarang. Anda pilih anda dapat!. 
Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Kepimpinan pusat harus bijak didalam memilih calon..'Winnable Candidates' harus dipilih oleh akar umbi..jangan jadi macam PR..carca marba..sampai presiden ngan timbalan presiden kongsi-kongsi..ptuih!

1 ulasan:

  1. Pisaukarat sudah mengerat gula
    Dibuat tapai bersama ragi
    Penzina,peliwat pisaukarat suka
    Untuk menjadi pemimpin negeri.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk