25/08/2011

~ Nukilan Buat Anwar Ibrahim?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t




Dentingan jam
Seakan mengerti makna sebuah pengharapan
Bergarit luka-luka semalam
Terpalit diwajah darah-darah itu
Kenapa kau balas darah dengan darah??
Kenapa kau tunduk akur pada si dajal yang durjana??
Kenapa kau akur pada tuntutan nafsu si iblis??
Kenapa??
Makanlah daging saudara kau sendiri.
Ya, benar.
Enak rasanya bukan??
Akal kau dimana kawan??
Nurani kau dimana kawan??
Tunjangnya hati.
Putihkah hatimu?
Aku tak tahu.
Kuatkah azammu?
Aku sendiri tak tahu.
Ikhlaskah niatmu?
Aku tetap tidak tahu.
Bangun, bangun dari lenamu.
Jangan kau bermimpi untuk dijulang kelangit,
Saat kau dibenam ke dasar bumi.
Jangan kau menjadi si jenin
Mati jatuh tak sempat nak lari.Dan sekali ini,
Tentang harapanmu.
Aku tetap tak tahu

Merpati Puteh



Fahamilah apa yang tersirat di sebalik kata-kata yang tersurat. Keris harap mesej daripada nukilan Merpati Puteh itu dapat memberitahu Nuar Beraim dan totok-totoknya bahawa anak muda sekarang sudah tidak faham pada konsep perjuangan beliau. Ramai juga yang telah sedar bahawa perjuangan yang dibawa oleh Nuar ini adalah perjuangan pengkhinatan terhadap bangsa sendiri.

Ikuti juga rentetan kejadian secara langsung perbicaraan Nuar di The Unspinners.


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Ramai yang sudah sedar dan bersedia untuk berjuang bersama BN..tetapi jika idealisma anak muda 'disekat' maka jangan tanya Keris mengapa anak muda menjadi rebel..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk