09/08/2011

Nasruddin Ajak PAS Bergabung Dengan Perkasa?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t





Keris memetik laporan yang telah dibuat oleh sahabat Keris iaitu MediaPermatangPauh.
Dimana pendirian Ketua Dewan Pemuda PAS menampakkan ciri-ciri menyokong tindakan JAIS dan Dr Hasan Ali. 

Berikut adalah laporan beliau:

Nampaknya Nasrudin Tantawi cerdik sikit dalam isu pemeriksaan JAIS keatas Gereja yang nak memurtadkan umat Islam di Selangor tu.. Kalau nak harapkan Hadi buat keputusan, alamatnya berjanggutlah tunggu beb..

Nak harapkan Khalid Samad tu lagi laa.. Dia tu lebih "gereja" daripada pihak gereja sendiri...

Tapi gua heran satu je.., mana perginya Pesuruhjaya PAS Selangor si Dr Rani tu? Kat mana agaknya dia menyuruk yee sampai tak dengar langsung suara...

Jadi Pesuruhjaya apanya kalau hal besar macam kes Murtad ni pun tak berani nak bersuara? Apapun, kali ni gua respek kat Nasrudin Tantawi..

Dia telah membuktikan dia berani untuk berkata benar dan tak takut pada DAP di Selangor... Bukan macam Hadi.., telor pun kasi Ronnie picit beb...



Selepas PERKASA menyatakan pendirian dorang menyokong Hasan Ali dan tindakan JAIS, Dewan Pemuda PAS Pusat juga senada dengan PERKASA apabila bersetuju dengan tindakan JAIS yang melakukan pemeriksaan di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) di Petaling Jaya Rabu lalu.

Perkara tu dinyatakan oleh Ketua Pemudanya Nasrudin Hassan Tantawi dalam satu sidang media di sini hari ini selepas pertemuan kira- kira sejam bersama Exco Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Hasan Ali bagi mendapat penjelasan lanjut berhubung kontroversi yang membabitkan JAIS.

Kenyataan Nasrudin itu juga sekaligus berbeza dengan pandangan Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor III, Khalid Samad pada Jumaat lalu yang menyifatkan tindakan JAIS itu tidak wajar.

Nasrudin yang hadir bersama 10 exco pemuda berpuas hati dengan penjelasan yang diberi Hasan dan meminta agar umat Islam bertenang dengan kontroversi yang berlaku sekarang.

Menurut Nasrudin menjadi prinsip dan tanggungjawab mana-mana jabatan agama untuk mempertahankan akidah umat Islam serta kesucian agama tersebut.

Dia juga berkata tindakan itu juga wajar disokong oleh semua pihak agar tidak timbul sebarang keraguan malah dia mahu kepercayaan diberi kepada JAIS tanpa sebarang prejudis lebih-lebih lagi ia melibatkan usaha dalam menjaga agama Islam.

“Kami berpuas hati dengan penjelasan yang diberi Hasan. Tindakan JAIS juga kami sokong dan wajar memandangkan pendekatan yang diambil adalah untuk mempertahankan Islam dan wajar disokong oleh semua pihak agar tidak timbul sebarang keraguan.

“JAIS ambil kesempatan dalam setiap tindakan dan penguatkuasaan iaitu menepati kaedah atau prosedur untuk fahami dan patuhi segala peraturan yang ada.

“Ini bagi mengelakkan sebarang kekeliruan yang timbul. Harap beri kepercayaan tanpa sebarang prejudis untuk menjaga agama. Yang salah dalam peraturan dan prosedur harus ditegur,” kata Nasrudin.



Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!


Keris 7 Lok kata: Nasruddin dah sedar..Dr MAZA ni yang Keris sangsi..kejap ye kejap tidak..ini orang ke lalang?..tolong ada pendirian sikit ye prof!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk