08/04/2015

PasMa Bercita-Cita Jadi Parti Politik Ganti PAS?


 

Nampaknya besar juga cita-cita orang-orang dalam PasMa. Antaranya Phahrolrazi yang dulunya kemaruk benar nak jadi Menteri Besar Kedah, sampai berusaha sekeras-kerasnya nak jatuhkan Allahyarham Ustaz Azizan daripada kerusi MB.

Bila Kedah kalah dan diserahkan kembali kepada UMNO/BN, maka Phahrol nampak kerusi yang lagi besar. Iaitu Naib Presiden PAS. Dah susun langkah baik punya, sekali terkantoi maka tak jadi bila Hadi Awang and the gang mula sekat kemaraan dia.


Dia nampak jalan terkahir adalah buat satu parti baru dengan sokongan Husam Musa dan Mat Sabu, kedua orang yang sangat kepingin kuasa dan amat gilakan jawatan. Cantik susunan yang ketiga ini namun adakah dia akan berjaya?

 

Kini Nik Amar yang juga bakal Naib Presiden PAS mengikut populariti mula berdepan dengan PasMa. Nampaknya perang telahpun bermula apabila Phahrolrazi jual pantun kepada Hadi Awang namun salah seorang panglima Hadi Awang menyambut pantun intu dengan belian yang lebih murah.

Kena sound setepek dengan Nik Amar. Mungkinkah PasMa benar-benar akan keluar daripada PAS dan menubuhkan parti baru ataupun PasMa akan terus menyerang dari dalam biarpun akar umbi lebih menyokong kepimpinan Ulama PAS?

Ini semua bukan apa, mereka terpengaruh dengan PKR yang kononnya nak ganti UMNO. Sampai hari ini ahli PKR majoriti India, nak ganti UMNO? Sama macam PasMa, jangan penuh dengan bangsa cina DAP pulak ya sebab Dewan Penyokong PAS mungkin sokong PasMa. Haha!

K7L : Berambuslah cepat nak tengok kejatuhan PasMa.. haha...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk