05/10/2015

Pusat Tuisyen Kajang Papar Wajah Pelajar Hutang Yuran - Kak Wan Dan DAP Buta?


Selangor, 5 Okt - Tindakan sebuah pusat tuisyen di Sungai Long, Kajang memaparkan wajah empat murid yang berhutang yuran tuisyen di kain rentang mendapat kritikan ramai, lapor akhbar harian Cina.

Kain rentang itu dipasang di beberapa kawasan di Sungai Long dan CHeras pada petang Jumaat.

Setelah perkara itu tersebar di media sosial, orang ramai mula mengkritik tindakan itu dengan menyifatkan ia seolah-olah seperti perbuatan seorang Ah Long.

Bagaimanapun, operator pusat tuisyen terbabit menafikan memasang kain rentang itu dan berkata dia mengenali dua dari empat murid yang tidak membayar yuran.

Menurutnya juga, pusat tuisyen itu sudah tujuh tahun beroperasi dan sudah meminta ibu bapa murid untuk segera menyelesaikan yuran.

Salah seorang ibu dari empat kanak-kanak tersebut yang hanya mahu dikenali sebagai Ling berkata kepada Guang Ming Daily, dia hanya mengetahui perkara tersebut selepas diberitahu oleh kawannya.

Ling mengaku dia menghadapi masalah kewangan dan berhutang RM 600 dengan pusat tuisyen terbabit.

Ling turut berkata, walaupun tindakan pusat tuisyen itu melamapu, dia akan tetap menyelesaikan yuran tertunggak dan menuntut permohonan maaf dari pusat tuisyen tersebut.

Mengulas tindakan tersebut, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Balakang, Eddie Ng menggesa ibu bapa murid-murid yang terlibat supaya segera menghubunginya supaya dia boleh membantu membuat laporan polis.

"Kami akan tuntut permohonan maaf dari pusat tuisyen itu," katanya memetik laporan mStar Online. - Siakapkeli.my

Mana Kak Wan? Masa bertanding di Kajang kata akan bantu macam-macam? Yang Orang Kajang sekarang nak kata apa? Jangan rasa bodoh bila sendiri yang undi orang bodoh jadi wakil rakyat.

Mana DAP dalam kes ini? Tak ada sebab itu bukan ada kena mengena dengan politik mereka. Kalau orang Melayu atau India buat, mereka akan turun padang sebab nak bagitahu yang UMNO dan MIC yang jahat.

Apapun kesian adik-adik itu. Dah macam pinjam along. Mungkin KPM boleh ambil tindakan dan sila boikot pusat tuisyen sebodoh ini.

K7L : Takkan kena kat anak sendiri baru nak bertindak..

1 ulasan:

  1. itulah perangai sebanar bangsa Cina.. xde maruah.. hidup mereka mau duit2.. sampai anak2 mereka jd bahan gadaian.. bygkn mereka perintah kita?? jd hamba abdi mereka lah!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk