14/10/2015

MP Klang Yang Tak Buat Kerja Marah Azmin Kenapa Pilih PAS?



Bolehkah Pakatan Harapan mempercayai Pas di mana PKR sekarang membuka kembali pintu untuk Pas menyertai gabungan itu?”

Itu persoalan yang dilontarkan oleh Ahli Parlimen DAP-Klang, Charles Santiago berhubung keputusan yang diumumkan oleh Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali untuk membuka semula pintu Pakatan Harapan kepada Pas.

“Bagaimana boleh mempercayai Pas sebagai rakan kongsi yang sebelum ini dilihat tiada komitmen yang diberikan terhadap Pakatan Rakyat.

“Ini adalah soalan yang Azmin perlu jawab, bolehkah beliau menjamin Pas boleh dipercayai dan apakah asas jaminannya?” soalnya ketika dihubungi The Rakyat Post.

Semalam, Azmin mengumumkan bahawa Pakatan Harapan akan terus mendekati Pas, Parti Sosialis Malaysia dan parti dari Sabah dan Sarawak yang menentang Barisan Nasional dan Umno.

Santiago berkata tiada ada bukti jika hanya menganggap mereka boleh dipercayai.

“Apabila keadaan sudah terlalu terdesak mereka mungkin berpaling tadah menentang pakatan dan ini akan menyebabkan keseluruhan pakatan itu tidak berguna lagi.

“Untuk mempunyai perkongsian mantap berdasarkan kepercayaan dan komitmen apabila anda berikrar pada sesuatu yang kita terpaksa bergantung hidup, namun Pas telahpun menunjukkan parti itu tidak mampu mengharunginya,” jelasnya. - Rakyat Post

Haha! Sumpah kelakar bila seorang MP yang batang hidung tak pernah nampak di Klang sibuk cerita pasal MB Selangor. Keris bukan nak backup Azmin pun tapi nak beritahu yang Charles ni 10 kali lagi tak guna daripada Azmin.

Nampaknya DAP sudah terlalu terdesak sehinggakan sanggup pakai askar-askar level tak guna untuk beri tekanan kepada Azmin selepas kegagalan Tony Pua, Teresa Kok dan beberapa nama besar DAP Selangor dalam menekan pendirian Azmin untuk membuang PAS dari barisan Exco nya.

Inilah yang kita nak tengok. Sandiwara ini akan berlarutan sampai bila dan apa pengakhirannya?

K7L : Lebih panjang episod cerita ini daripada cerita Pangako Sayo...

1 ulasan:


  1. ASS..WR.WB.SAYA IBU RITA TKI HONGKONG INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH GENEP,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN MBAH SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN KEBUN YANG DULUNYA SEMPAT DIGADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN MBAH GENEP,YANG MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA 4D HONGKONG KEPADA SAYA DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI NO HP: (-085-110-369-888-) MBAH GENEP JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL MBAH GENEP SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN SENDIRI..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk