01/10/2015

Bacaan Untuk Ahli PAS - Siapa Yang Menjadi Dalang Saman Haji Hadi?



Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim mempersoalkan siapakah dalang di sebalik empat individu yang bertindak memfailkan permohonan untuk mencabar rang undang-undang persendirian terhadap Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Sudahkah empat orang berkenaan mendapatkan deklarasi bahawa Private Bill (PB) itu salah? Setakat ini melalui kenyataan awam yang dibuat oleh Ketua Hakim Negara dan juga Bekas Ketua Hakim Negara, tidak membayangkan apa-apa pelanggaran perlembagaan atau undang-undang.

“Mengapa tidak dapatkan dulu tafsiran, pengisytiharan mahkamah bahawa PB itu melanggar perlembagaan. Jika benar salah, barulah munasabah tindakan saman berkenaan,” katanya kepada Harakahdaily semalam.

Justeru katanya, rakyat sudah mula mempersoalkan siapa di sebalik empat individu berkenaan dan profil mereka mempunyai hubung kait dengan beberapa parti politik seperti Amanah dan DAP mula tersebar di alam maya.

Empat individu yang dimaksudkan itu adalah Mansoor Saat, Azira Aziz, Hazwany Jamaluddin dan Hasbeemaputra Abu Bakar.

Dua daripada mereka adalah peguam dari Majlis Peguam Malaysia, Mansoor Saat dan Azira Aziz, manakala dua lagi adalah aktivis masyarakat sivil.

Namun keempat-empat mereka mempunyai persamaan iaitu menyokong BERSIH 4.0 dan hak asasi manusia. Menurut sumber daripada MyMassa :


Selain peguam, Mansoor Saat pernah menjawat jawatan Gabenor Daerah Kelab Antarabangsa Rotary Malaysia.

Rotary adalah sebuah pertubuhan pimpinan profesional yang mendakwa mereka menyediakan perkhidmatan kemanusiaan untuk memperbaiki hubungan manusia, standard etika menggalakkan tinggi dalam semua kerjaya dan keamanan di dunia.

Kelab Retory Bangsar juga pernah menjemput Hannah Yeoh, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor sebagai tetamu kehormatnya.


Dalam masa sama, Hannah Yeoh, ADUN DAP Subang Jaya juga merupakan aktif dalam National Evangelical Christian Fellowship (NECF).

Ini membuktikan Kelab Retory Malaysia ada hubung kaitnya dengan gerakan Kristian Malaysia.


Azira Aziz juga seorang peguam dari Majlis Peguam Malaysia.

Selain peguam, Azira juga turut aktif dalam pergerakan BERSIH 2.0 dan 4.0.

Gambar-gambar Konsert BERSIH 8T 2012 (sila klik di sini) menunjukkan lingkaran Azira berkait rapat antara Majlis Peguam, BERSIH, Mohamad Sabu dan DAP.


Azira dan Young Safura (DAP) mengaku hadir semasa majlis perasmian Parti Pekerja Malaysia @ Parti Amanah Negara pada 16 September.

Mereka hadir atas tiket NGO ‘Demi Malaysia’

‘Demi Malaysia’ adalah tagline yang selalu digunakan Lim Kit Siang.

Jika singkatan ‘Demi Malaysia’ dipanjangkan menjadi ‘Demi Rakyat Malaysia’ ia akan membawa persamaan konotasi dengan lagu rasmi DAP.

Azira juga aktif dalam LoyarBurok dalam UndiMsia.

UndiMsia mempunyai rangkaian yang sama dengan SUARAM (Suara Rakyat Malaysia), REFSA (Pemikir DAP), KOMAS, Sinar Project, Amnesty International Malaysia iaitu rangkaian yang sama yang menggerakkan BERSIH. Klik di sini

Dua lagi aktivis masyrakat sivil, Hazwany Jamaluddin dan Hasbeemaputra Abu Bakar juga datang dari kelompok ini.

Hasbeemaputra adalah bekas ahli jawatankuasa sekretariat SUARAM, manakala Hazwany adalah pegawai program Sinar Project.

Sinar Project ditaja oleh Southeast Asia Technology and Transparency Initiative.

K7L : Dah kenal?..Ini musuh PAS!

1 ulasan:

  1. Yang pasti keempat empat adalah pukimak pondan dan lesbian kafir penjilat jubok cinapek!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk