05/08/2015

Anwar Hilangkan RM750 Billion - Nasib Zaman Itu Tak Ada Whatsapp?



Mesti ramai yang sudah lupa kes kehilangan wang bernilai RM750 billion waktu ketika Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Kewangan satu ketika dahulu.

Pada tahun 1996 Anwar bertanggungjawab keatas kehilangan 2 kontena yang berisi not Ringgit Malaysia (not RM1,000 & RM500) dan sehingga hari ini duit itu tidak dapat dikesan. Semuanya berlaku sebelum beliau dipecat pada tahun 1998.

Tindakan bijak Tun M pada ketika itu telah memansuhkan nilai not RM1,000 & RM500. Oleh kerana marah yang amat sangat, maklumlah hanya tinggal melangkah setapak sahaja lagi beliau akan menjadi Perdana Menteri Malaysia maka dia mula membuat gerakan menjatuhkan Tun M namun tidak berjaya.

Persoalannya disini, dimanakah wang-wang yang maha banyak itu berada? Bagaimana pula dengan akaun peribadinya di Bank Of Israel yang tidak terjawab sehingga kini?

Sengaja ditimbulkan semula peristiwa hitam ini kerana kita leka dengan permainan pembangkang yang cuba menutup pekung mereka dengan menuduh kerajaan bukan-bukan.

Kita sibuk dengan akaun PM tatkala ini, namun tidak nampak pada jumlah kehilangan wang yang berlipat kali ganda banyaknya oleh Anwar Ibrahim. Anwar yang salah kenapa nak marah Najib?


Ada beza menerima derma daripada menghilangkan. Mana macai yang nak marah? 

K7L : Dosa Anwar lagi banyak woi!...

9 ulasan:

  1. Adoi agak2 la..negara mana yg ada 750b cash?..

    ReplyDelete
  2. Nuor tu penjenayah...dah terbukti..
    Jadi, pemimpin kita pun nak ikut jadi penjenayah juga ke..?
    Tak salah kalau ada org derma masuk ke dalam akaun "trustee"..
    sokalannya
    1. kenapa pastu ditutup? nanti camne org2 lain nak derma..? brpa org yg tau...?
    2. mana peginya duti tu....? baaaaayaaakkk tu...

    tengok ni...(tahun 27 Feb 2012 tu...akaun deposit dalam tahun 2013..)

    3. http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0228&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm#ixzz3hoT1nrIb

    atau

    4. https://www.facebook.com/duke.ottoman/videos/vb.100003830603271/578921748912173/?type=2&theater

    Jgn "klau Nuor gitu, kita pun bleh gitu"...
    Bleh bantu jawab dgn detail & terang..spaya kita bleh sama2 war2kan kpd yang masih kurang jelas...

    Wallahu'alam

    ReplyDelete
  3. Najib klon anwar sama saja......anwar anjing yahudi najib pulak dah dijajah punahsehat 3 orang british (SAMPAI SKG NAJIB TAK JAWAB TUDUHAN TUN DR M )dan apco serta kristian evangelist ...Islam libral
    dua dua klon penjajah.......!!sekian tima kasih...l

    ReplyDelete
  4. AKU TAK KESAH HAL NAJIB YANG PENTING BANYAK MELAYU JADI KAYA AKU LAGI HAPPY

    ReplyDelete
  5. MELAYU BODOH ASYEK GADOH2 BANGSA LAIN YANG HAPPY DAN BANYAK KAYA2.

    ReplyDelete
  6. MELAYU KAYA KITA HERAN GILLER SAMPAI MAU GADOH2 DAN LONDEH2 TAPI BANGSA LAIN KAYA KITA TAK KECOH PUN LAST2 MELAYU KENA HALAU MASUK HUTAN. MEMANG MELAYU BODOH.

    ReplyDelete
  7. Udahlah jangan sebut pasal anuar. Dia dah dalam penjara tak boleh nak berpolitik sangat buat sementra waktu. sekarang Sprm dah kata Wang derma 2.6n masuk dalam akaun PM itu yang isunya. Kalau cerita pasal nuar berahim ada 50B pun rakyat dah tak peduli.yang penting UMNO sendiri kena selesaikan masalah tuan PM masa kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam penjara untuk satu kes, yang berpuluh2 belum lagi didakwa.

      Delete
  8. MAIN NOMBOR ATAU BERJUDI HARAM. JADI AKI YANG BAGI NOMBOR DAN TUN/PUAN YANG MAIN NOMBOR WAJIB BERTAUBAT KERANA BERDOSA BERJUDI.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk