24/09/2017

Selepas MAS Dihancurkan Mahathir - Kini Ia Sedang Dibaikpulih


MAS telah melewati sejarah hitam mereka sehingga ramai yang telah kehilangan kerja. Tetapi apakan daya kerana kegagalan seorang manusia yang dulunya hebat memerintah negara dengan helah tersendiri namun tidak berjaya diterjemahkan dalam bentuk perniagaan.

Helah tidak membantu menjana keuntungan sebab itu wujud kegagalan dalam pelaburan wang Forex yang akhirnya rugi mencecah RM32 Billion ringgit. Konon tuduh pasal wang masuk akaun apa semua, zaman dia telus sangat sampai 'hilangkan' duit sebanyak itu?

Itu bukan cerita sebenar yang Keris nak tulis. Kini MAS dalam pemulihan dan ada sebab mengapa pembelian pesawat Boeing yang berlaku ketika lawatan Perdana Menteri Malaysia dalam pertemuan dengan Presiden Amerika.

 

2015 MAS telah menjual enam pesawat A380 dan empat pesawat Boeing 777-200ER. Ini semua adalah kerana ingin mendapat dana pemulihan selepas ianya dirosakkan dengan begitu teruk sekali.

2017 MAS membeli 16 Pesawat Boeing baru yang mana lebih menguntungkan kerana kos operasi dan penyelengaraan adalah 20%-30% lebih efisyen daripada pesawat sedia ada. Pertambahan pesawat juga akan menambah destinasi dan sekaligus dapat menjana keuntungan yang berganda.

K7L : Payah kalau cakap banyak sampai sampahkan orang tapi tak sedar sendiri mulut longkang...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk