28/09/2017

Doa MP Shah Alam Makbul? - Pesta Arak Lulus Di Selangor!





Menurut Facebok PAGE Tok Adi Justice Pesta arak telah diluluskan namun namanya sahaja ditukar. Seronoklah puak puak DAP. Khalid Samad tiga tahun lepas dah cakap penganjuran pesta arak ini tidak boleh dihalang. Setiap tahun, Khalid akan mempertahankan penganjuran pesta arak anjuran Carlbergs ini.

Kali ini sama juga, biarpun menggertak hendak saman Utusan, Azmin Ali tidak berani pula menyaman Sin Chew Daily yang melaporkan bahawa pesta arak sudah dibenarkan di Selangor tetapi ditukar nama lain.

Kenapa tukar nama? Mahu halalkan apa yang DAP mahukan. Itu sahaja.

Majlis Perbandaran Klang (MPK) dilaporkan telah memberikan lampu hijau kepada “Centro Mall German F&B Festival” namun melarang pihak penganjur menggunakan perkataan ‘Oktoberfest’, merujuk kepada pesta bir yang diadakan setiap tahun pada bulan Oktober di Munich, Jerman.

Memetik laporan akhbar Sin Chew Daily, kebenaran itu diberikan Yang Dipertua MPK Datuk Mohamad Yasid Bidin mengambilkira acara berkenaan adalah majlis persendirian dan akan diadakan di tempat peribadi.

Ia juga melaporkan, MPK turut meletakkan syarat iaitu umat Islam tidak dibenarkan menyertai pesta itu dan perkataan ‘Oktoberfest’ tidak digunakan.

Selain itu, penganjur majlis juga disyarat mendapatkan kelulusan polis dan permit dari pejabat tanah dan kastam sebelum meneruskan acara tersebut.

Menurut akhbar Cina itu, walaupun ahli majlis MPK dari PAS mengundi ‘tidak’ untuk penganjuran acara itu tetapi Mohamad Yasid dilaporkan membuat keputusan selepas mendengar pandangan daripada semua ahli majlis yang hadir.

Majlis yang dirancang itu pada 12 hingga 13 Oktober bermula jam 5 petang hingga 11 malam, telah diadakan seperti tahun-tahun sebelumnya di Centro Mall.

Sebelum ini penganjuran acara seumpamanya, Better Beer Festival 2017, acara yang mempromosikan minuman keras, dibantah keras oleh sebilangan NGO Islam dan PAS.

Acara yang telah diadakan di Kuala Lumpur sejak tahun 2011 itu tidak mendapat kebenaran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) atas alasan keselamatan.

di Selangor dalam diam diam, pesta ini sudah dibenarkan. DAP yang desak pesta arak ini diluluskan? Memang telah terbukti segala keputusan perlu tunduk dengan DAP.

K7L : Azmin pun dah jadi hanjing DAP?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk