11/12/2015

Lim Guan Eng Penyokong Tegar Dan Pemberi Dana G25?



Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng merupakan pelopor gagasan liberal yang berselindung di sebalik jenama Islam, ‘Maqasid Syariah’? Apa kena mengena Maqasid Syariah dengan seorang Cauvinis DAP?

Nah! Lim Gua Eng yang juga Setiausaha Agung DAP merupakan perasmi “Forum G25 : Maqasid Syariah Dalam Demokrasi Perlembagaan,” anjuran bersama G25 dengan badan pemikir Penang Institute, pada 31 Oktober di Olive Tree Hotel, Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Ironinya seorang bukan Islam datang merasmikan satu forum yang menyentuh perihal Islam. Dalam ucapan perasmian forum itu, Lim Guan Eng merakamkan alu-aluan kepada lapan individu yang menjayakan program itu.


8 Musuh dalam Selimut :

1. Zairil Khir Johari, Ketua Pegawai Eksekutif Penang Institute

2. Dato’ Abdul Malik Kassim, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Kerajaan Pulau Pinang

3. Datuk Latifah Merican Cheong; G25-bekas pembantu Gabenor Bank Negara dan Ahli Lembaga Pengarah The Asian Women’s Leadership University (AWLU) Project

4. Dato’ Noor Farida Mohd Ariffin, G25 – Bekas Ketua Pengarah di Penyelidikan, Triti dan Jabatan Undang-undang Antarabangsa, Kementerian Luar Negeri dan Ambassador bagi Kumpulan Pakar Perundangan Tinggi pada Susulan kepada ASEAN Piagam (HLEG)

5. Dato’ Seri Mohd Nazir bin Tun Abdul Razak G25-Pengerusi CIMB Group

6. Dato’ Dr Anwar Fazal, G25 -Pengerusi the Malaysian Interfaith Network (MIN) dan Inisiatif Kelestarian Pulau Pinang

7. Dato’ Dr. Sharom Ahmat, G25 – Pengerusi SERI (Socio-economic and Environmental Research Institute) nama lain kepada Penang Institute.

8. Dr Dzulkefly Ahmad, Pengarah Strategi Parti Amanah Negara (PAN).



Jadi benarkah Kim Guan Eng terlibat secara langsung dengan G25 memandangkan Zairil juga turut sama dalam menjayakan Forum tersebut?

K7L : Ini semua Melayu yang lupa rupa Kubur macamana...

1 ulasan:

  1. Ada tak dikalangan pelopor ini terdiri dari lulusan / latarbelakang agama Islam.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk