03/08/2015

Wakil Rakyat PAS Yang Terlibat GHB Akan Dikenakan Tatatertib Oleh Presiden?



Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi amaran kepada semua wakil rakyat Pas dan pemimpin parti itu agar jangan sekali-kali menyertai sebarang program atau majlis anjuran Gerakan Harapan Baru (GHB).

Perkara itu telah diputuskan oleh kepemimpinan parti berkenaan semalam dan mereka yang mengingkari larangan itu bakal berdepan tindakan oleh jawatankuasa disiplin parti.

Pas negeri juga di­arah mengemukakan laporan mengenai sebarang tingkah laku wakil-wakil rakyat atau para pe­mimpin parti ber­kenaan yang didapati terbabit dengan GHB di negeri masing-masing.

Memang patut la kena tindakan disiplin kepada mereka yang masih terikat dengan parti tetiba join program gerakan yang memburukkan imej parti tu.


Mursyidul Am PAS yang baharu, Datuk Haron Din sekali lagi menegaskan bersedia meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sekiranya rakan seketiduranya itu menyertai pakatan pembangkang baharu bersama DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB).

Menurut Haron Din lagi, pendirian PKR tentang penubuhan pakatan baharu seperti yang diumumkan penasihatnya, Anwar Ibrahim menggambarkan seolah-olah parti milik anak-beranaknya itu mahu memutuskan hubungan dengan PAS.

Tambah beliau lagi, sekiranya penubuhan pakatan pembangkang baharu itu menjadi kenyataan, PAS tidak akan membantah keputusan tersebut.

Bagaimanapun, dengan keputusan itu secara automatiknya hubungan kedua-dua parti yang terjalin selama ini untuk menumbangkan Barisan Nasional akan terputus dan masing-masing perlu mengikut haluan sendiri jika pakatan terbubar.

Ketika bercakap kepada sebuah akhbar tempatan, Haron Din mengucapkan selamat maju jaya sekiranya DAP, PKR dan GHB hendak menubuhkan pakatan baharu.

Beliau juga yakin PAS akan tetap berdiri teguh di atas landasan perjuangan menegakkan Islam walaupun golongan yang kecewa kerana tewas dalam pemilihan jawatan parti tempoh hari menubuhkan parti baharu.

Baru-baru ini, Anwar dalam satu kenyataanya membayangkan tentang penubuhan pakatan baharu yang merangkumi semua kumpulan progresif termasuk Bersih, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Pertubuhan Ikram Malaysia (IKRAM) dan GHB.

Sementara itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menegaskan bahawa PAS tidak akan dilibatkan dalam penubuhan pakatan baharu tersebut atas alasan parti Islam berkenaan menjadi punca 'kematian' Pakatan Pembangkang sebelum ini.


K7L : Gaduh... Gaduh...

1 ulasan:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas KEBERANIAN PAS ini!

    Pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA puak KANIBAL Barat/ZIONIS-FREEMASON!!!

    Kalau tidak habislah KELANTAN dan Terengganu sbg. negeri-negeri ISLAM yg. KUAT sekiranya Gerakan Homo Bangsat yg. amat DAJAL ni berjaya MENIPU mana-mana si PENYOKONG-BANGANG!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk