10/08/2015

DAP Sendiri Minta Derma Melalui Bank Peribadi - Patut DAP Tak Mahu Cakap Banyak?




Patutlah DAP diam seribu bahasa apabila isu dana pilihanraya menjadi panas sejak kebelakangan ini. Selain dari cubaan untuk menyembunyikan siapakah penyumbang-penyumbang dana pilihanraya mereka, DAP juga secara terang-terangan telah melanggar Perlembagaan Parti mereka sendiri dalam mengutip dana-dana pilihanraya sejak Pilihan Raya Umum ke 13.

Salah satu perlanggaran Perlembagaan Parti apabila Parlimen 196 Stampin, dana-dana pilihanraya di masukkan ke dalam akaun peribadi Julian Tan Kok Pin. Julian Tan merupakan Ahli Parlimen Stampin, Sarawak. 


Baca sumber di sini. Berlainan dengan pati UMNO yang membenarkan akaun nominee dan akaun trustee diwujudkan dan termaktub di dalam Perlembagaan Parti berkenaan, Perlembagaan Parti DAP adalah sebaliknya.

Perlembagaan Parti DAP mensyaratkan bahawa dana Cawangan hendaklah disimpan atas nama Cawangan dalam sebuah Bank dan bukan individu. Pastinya ianya bersalahan dengan peraturan dan syarat Pendaftar Pertubuhan (ROS). 

Tapi apa sangat yang kita boleh harapkan dengan ROS. Isu ahli hantu dan kiraan 'excell' yang salah di dalam pilihanraya parti dulupun masih tidak selesai lagi dan ROS tidak ada telur untuk mengambil tindakan.

Nasib baik sahabat Keris, Brother KRO ada dedahkan. Kalau tidak mesti kita tak tahu apa sebab DAP marah bila PM ajak dedah mana dapat dana. 

K7L : Kantoi....

4 ulasan:

  1. Nak sembang buat apa pasal DAP?? Dah tau haramjaddah!! Skrg isu UMNO pun sama haprak.. derma konon

    ReplyDelete
  2. Derma sendiri kasi ceritalah, cari macamana nak halalkan derma tu dulu...yang cerita orang lain mintak derma apa ke jadah...3 juta ahli menunggu ni...campur rakyat lagi...

    ReplyDelete
  3. Tunggu la pru 14. Nah pilih mna yg korang suka. Nk tumbangkn ummo...pas...dap...pkr...ghb. Ckp byk dlm blog x guna. Kejantanan tu xde. Mcm ada telur tpi simpan dlm rumah

    ReplyDelete
  4. Kata dulang paku serpih, DAP kata orang tapi dia yg lebih...ha ha ha....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk