13/08/2015

Ahli Parlimen PAS Tolak Ulama Syura - Kenapa Perlu Sokong Mereka?



Parti Islam baru yang akan ditubuhkan tidak akan meniru struktur organisasi PAS, parti serpihannya, kata seorang pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB).

Malah, anggota jawatankuasanya Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, membayangkan tiada lagi badan seperti Majlis Syura Ulama, badan tertinggi dalam pembuat keputusan selepas muktamar.

Adakah Mujahid faham apa itu fungsi Majlis Syura? Jika tidak faham, bukanlah parti Islam seperti yang digembar gemburkan. Ahli PAS sendiri ada masalah nak faham sistem syura apa cerita?
Jangan nak kata baru nak sedar pula? Orang PAS kena tahu siapa yang menipu mereka selama ini. Semuanya adalah ahli-ahli PAS yang menjadi wakil-wakil rakyat sedia ada.

Kalau Mujahid yang diagungkan orang PAS sampai diangkat jadi Ahli Parlimen pun dah 'songsang' pemikirannya, masih nak sokong PAS lagi?

K7L : GHB ke.. PAS ke.. sama je. tapi lebih baik PAS-UMNO dari GHB-PKR-DAP

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk