30/06/2014

Pudin Letak Jawatan Bila Prof Pro Anwar Tak Sambung Kontrak UM? #UMCEDEL



The Flying Kick ada menyebut tentang perletakan jawatan di Pudin :

Saifuddin Abdullah, bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang kalah di Parlimen Temerloh pada PRU-13 lalu di tangan Nasaruddin Tantawi, Ketua Pemuda PAS, hari ini meletak jawatan sebagai Fellow Penyelidik Kanan Universiti Malaya selepas kawan baiknya yang sangat pro-Anwar Ibrahim, Redzhuan Othman, Pengarah UMCEDEL dan Dekan FSSS, UM, diarahkan meletak jawatan oleh Kementerian Pelajaran.

Perihal perangai Redzhuan Othman, ramai yang sudah memperkatakannya. UMCEDEL ditubuhkan oleh Redzhuan untuk menggunakan dana Universiti Malaya bagi menaikkan imej dan menjalankan strategi Anwar Ibrahim di kalangan pelajar-pelajar universiti. Dan sekalipun UMCEDEL diwujudkan, Universiti Malaya tidak pernah naik rating dan mutunya dalam senarai universiti dunia.

Saifuddin Abdullah pula merupakan 'anggota' PKR di dalam UMNO yang cuba memastikan UMNO dan Barisan Nasional kalah kepada Anwar Ibrahim dengan sebarang cara. Saifuddin Abdullah tidak pernah menyerang Anwar Ibrahim berbanding dia menyerang Najib Abdul Razak dan Barisan Nasional.

Dengan bermodalkan POLITIK BARU, Saifuddin Abdullah cuba menyebarkan idea tentang perlunya kepimpinan negara ditukar kepada bentuk yang lebih liberal dan sentiasa mengalah kepada kehendak pembangkang.

Perletakan jawatan Saifuddin Abdullah sesungguhnya membenarkan telahan selama ini bahawa dia adalah ANJING ANWAR IBRAHIM dalam UMNO. Lebih ramai pro-Anwar Ibrahim yang berjaya dikesan dan disingkirkan keluar, Saifuddin Abdullah yang kini memegang jawatan sebagai Pengerusi Akademi Belia dan pernah mendesak agar SPR dibubarkan bersama-sama BERSIH yang diketuai oleh Marina Chin Abdullah, akan cemas dan melakukan sedaya upaya untuk memberi tekanan agar kesemua pro-Anwar dikekalkan.



Nampaknya siapa Pudin yang sebenar sudah mula terbongkar. Ni nak cerita pulak pasal si Redzuan Cacai Anwar ni. Dia ni memang semua orang di UM tahu hubungan akrabnya dengan Anwar Ibrahim.


Memang semua kajian-kajian yang dibuat dilihat 'diberatkan' supaya condong kepada Anwar atas dasar terhutang budi. Ini semua kroni Anwar berzaman dah.

Pasal Dekan pula, fakulti sasteras ada banyak jabatan beb. Ketua Jabatan akan ditukar secara 'rotation' untuk menjadi Dekan dalam jangkamasa setiap dua tahun. Peliknya si Redzuan ni jadi dekan bukan main lama.

Apa rahsia dia? Talian hayat dia yang merupakan bekas VC UM iaitu Ghauth Jasmun yang dah tamat kontrak tahun lepas. Sekarang tak ada lagi orang yang boleh jadi pedinding untuk dia jadi Dekan lagi.

Soalan Keris kepada Pudin dan Redzuan. Apa korang ingat jawatan tu boleh pegang sampai mati?

K7L : Gila betul la..

2 ulasan:

  1. Xto betulkah ceta di atas ni..

    ReplyDelete
  2. Saifuddin mmg patut kalah,,,,,,,,,,apa dia buat masa jadi MP Temerloh<<<asyik dok KL

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk