13/06/2014

Melayu Wajib Baca - Nak Jadi Macam Singapura?




Dimana letaknya keadilan bila bangsa Melayu yg merupakan 13.3% penduduk Singapura hanya mendapat seorang Menteri, manakala bagsa India yang hanya 9.2% menerima 4 orang Menteri, manakala bangsa Cina 8 Menteri. 

Alhamdulillah Malaysia tak mendiskriminasi bangsa lain dengan melantik 1 Menteri menjaga Hal Ehwal sesuatu bangsa dan agama macam yang dilakukan Singapura. Jadi kenapa masih ada Melayu yang tidak bersyukur?

K7L : Tepuk dada tanya hati..kalau rasa bodoh tu Pakatan lah tu tak de lain..

5 ulasan:

  1. KITA ORANG SINGAPURA. PETANG2 DUDUK GELANG MAKAN KERANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teringat pulak zaman pop ye ye thn 60an. Mintak penyanyi angkatan pop ye ye cerita sikit.
      Kalau di malaysia ni hari minggu je buka radio singapura. Lagu2 pop ye ye. Masa tu tv tak berapa ada kt rumah orang melayu ni. Sekarang ni kereta audi pun ada. CRV bersepah.
      Ketika itu cukup banyak slot hiburan dari singapura. Melayu hayal berhibur. Lalai. Leka. Setakad itu sahajalah. Untuk maju ? ? ? Akhirnya kemana melayu singapura ?
      Itulah polisi lky.

      Delete
  2. Kalau India nak jadi menteri kena kahwin perempuan cina. Timbalan Menteri India, isteri dia cina.

    ReplyDelete
  3. Orang-orang melayu dalam politik sekarang hanya bermatlamatkan duit dan kekayaan. Semua nya sama; melayu dalam UMNO jangan cakap lah, sememangnya mengejar duit. Tidak beza dengan melayu dalam PKR dan PAS, sama ajar. Tapi puak cina focus dengan matlamat kuasa politik. Malaysia akan jadi lebih teruk dari singapura kerana cina akan membalas dendam keatas orang melayu.

    ReplyDelete
  4. Melayu di Malaysia akan hilang kuasa selagi UMNO dan Najib tidak diganti. Selain mengisi poket sendiri, pemimpin UMNO juga asyik dok bagi apa saja yang cina mintak. Inilah Transformasi Najib-"Cina Di Sembah, Melayu Di Abaikan".

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk