17/06/2014

Ke Mana Hilangnya Takraw Malaysia? @KhairyKJ Perlu Ambil Serius




Keris merupakan bekas Tekong bagi satu pasukan kecil Sepak Takraw selain bermain dengan bola sepak dan badminton. Umum tahu Badminton merupakan antara acara sukan yang menjadi perhatian rakyat Malaysia selain Bola Sepak yang menjadi minat.

Tetapi sukan Sepak Takraw juga sebenarnya adalah satu sukan yang menjadi kegemaran terutamanya anak muda. Jika dahulu sebut pasal Takraw, orang Thailand pun menggigil dengar nama Malaysia.


Tapi hari ini mana pergi gah pasukan Sepak Takraw? Apa masalah yang sedang berlaku? Keris masih mencari punca dan jawapan. Mana pergi wira-wira lama sepak takraw? Kalau mereka hilang mesti bersebab bukan?

Keris minta pihak Menteri Belia Dan Sukan dapat menyelesaikan polemik yang berlaku.


K7L : Jangan sampai dah tak ada orang sokong Sukan Malaysia.. FAM tu orang dah tak sokong beb..

2 ulasan:

  1. KJ tak berminat main takraw. Dia hanya minat main bola lisut sahaja. Tapi orang Malaysia tak minat main bola lisut.

    ReplyDelete
  2. Si PENYIBUK-sini-sana- si mamat-kari-LIBERAL, tak dak masa nak MEMPERTAHANkan sukan tradisonal MELAYU ni, sebab si lulusan-omputih-Oxpot ni sibuk MEMPERTAHANkan MUSUH ISLAMnya termasuk begitu memuja si ZIONISGAY-Obama –sampai disyaki nak jatuhkan kuasa Mahkamah Syariah/MAIN dgn. MENGHENTAM KPN! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

    Sekrg. si mamat-kari-PENYIBUK ni yg. pikiaq dia dah dilantik sbg. PM kot; nak menyibuk pula dgn. MEMANIPULASI dgn. begitu licik, kajian UM yg. mendapati bangsa BUMIPUTERA didiskriminasi oleh majikan PENDATANG CINARASIS! Lihat bagaimana liciknya si PENYIBUK-mamat-kari nak pertahankan undg-undg si KAPIR Barat-ZIONIS melalui hak asasi ‘KESAMAAN‘ dlm. pekerjaan swasta dan awam, disyaki juga nak MENGHAPUSkan terus hak keistimewaan BUMIPUTERA yg. termasuk kuota istimewa pekerja BUMIPUTERA seperti Perkara 153 Perlembagaan Malaysia tersebut. Sepatutnya kajian UM itu digunakan utk. memastikan Perkara 153 tidak diJAHANAMKan si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS; bukan diselesaikan melalui hak asasi 'KESAMAAN' Barat-ZIONIS! Bahkan Perlembagaan Persekutuan pada perkara 38 (5) menyatakan dengan jelas perkara berikut :(5) Majlis Raja-Raja hendaklah dirundingi sebelum dibuat apa-apa perubahan tentang dasar yang menyentuh tindakan pentadbiran di bawah Perkara 153"! Jadi JGN. si mamat-kari ni nak tunjuk TERA dia, tak tentu pasal!

    Lihat di -
    http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140613/dn_23/Tangani-isu-ambil-pekerja-ikut-kaum ,Tangani isu ambil pekerja ikut kaum, Oleh FAZRINA AYU RADUIAN:

    SHAH ALAM 12 Jun - Langkah yang komprehensif perlu diambil bagi menangani isu diskriminasi pengambilan pekerja berdasarkan kaum di negara ini, kata Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

    Beliau berkata, satu perbincangan di peringkat undang-undang akan dipertimbangkan dengan mengambil kira pelbagai aspek meliputi perpaduan nasional dan sudut ekonomi

    "Ada sesetengah negara mempunyai akta untuk melindungi hak sama rata pekerja dan tidak membenarkan diskriminasi terhadap latar belakang kaum daripada berlaku.

    "Ini adalah salah satu contoh yang mungkin boleh dipertimbangkan dan kerajaan perlu mempertimbangkan untuk menggubal undang-undang kesamarataan pekerjaan," katanya.....

    Beliau mengulas mengenai kajian yang dibuat oleh pensyarah kanan, Dr. Lee Hwok Aun dan Dr. Muhammed Abdul Khalid dari Jabatan Pengajian Pembangunan, Universiti Malaya selama tiga tahun untuk mengetahui sama ada panggilan untuk temu duga calon berdasarkan kualiti kelayakan atau berdasarkan kaum.

    Kajian tersebut mendapati kedudukan kaum calon lebih diambil kira berbanding kualiti kelayakan bagi mendapatkan pekerjaan dalam syarikat dimiliki kaum Cina dan syarikat antarabangsa yang pengurusan tertinggi dipegang kaum Cina di negara ini.

    Khairy berkata, kajian itu perlu dipandang serius kerana ia menunjukkan ada trend diskriminasi dalam kalangan sektor swasta terhadap pemohon kerja berdasarkan latar belakang kaum.

    "Perkara ini telah saya bangkitkan dalam ucapan perbahasan dasar di Perhimpunan Agung UMNO lalu, sebagai kebimbangan dan jika kajian itu betul maka perlu kita tangani masalah ini dengan segera.

    "Selain itu, diskriminasi ini bukan sahaja perlu dilihat dalam sektor swasta malah dalam sektor kerajaan agar hak sama rata dapat dilaksanakan dengan baik," katanya.....

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk