21/05/2014

Ada Beza Wakil Rakyat Dengan Wakil Individu #MohPilihMah #PRKTelukIntan



Mah Siew Keong, seorang peguam yang berusia 53 tahun. Beliau tamat pelajaran sekolah rendah dan menengah di Sekolah Horley Methodist Teluk Intan. Sejurus itu, beliau melanjutkan pelajaran ke London University, England dan berjaya memperolehi Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dengan kepujian B.Sc. (Hons). 

Seterusnya, beliau berjaya mendapat Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan MBA daripada City University London dan Ijazah Muda Undang-Undang LLB (Hons) dengan kepujian daripada East London University.

Perjalanan politik Mah Siew Keong:

• 1995 dilantik sebagai Ahli Majlis Daerah Hilir Perak mewakili Parti Gerakan

• 1995 terpilih sebagai ADUN Pasir Bedamar dalam Pilihan Raya Umum (PRU)

• 1999 terpilih sebagai Ahli Parlimen Teluk Intan dalam PRU 

• 2004 berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Teluk Intan dalam PRU dan dilantik sebagai
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri

• 2006 bertukar portfolio kabinet dan mengambil alih jawatan sebagai Timbalan Menteri
Pertanian dan Industri Asas Tani 

• 2013 terpilih sebagai Presiden Nasional Parti Gerakan

Manakala calon DAP pula dilihat tiada pengalaman melainkan menjaga Lim Kit Siang. Erti kata lain dia hanyalah boneka kepada Lim Kit Siang yang sedar dah tua nak mapuh maka dia salin kulit je dengan Dyana.

Apapun pilihlah wakil rakyat, bukan wakil individu. Dua PRK yang DAP bertanding, satu wakil Lim Kit Siang dan satu lagi wakil Karpal Singh sehingga berkempen menggunkan gambar mendiang ayahnya. Jadi mana untuk rakyat? 

Hari ini DAP bertanding untuk kuasa, bukan untuk rakyat. Jadi para pengundi kena bijak dalam memilih. Nak yang membawa perubahan pada Teluk Intan atau beri kuasa kepada orang yang tak akan ambil peduli pasal rakyat?

K7L : Kalau ambil kerja...orang akan ambil Mah..baru boleh maju company..

1 ulasan:

  1. TOLAK PR DAP PKR PAS...TIPU PUNYA KAKI...ADA TOLONG RAKYAT KE..SUDAH DUA KALI BUANG UNDI, APA DIA ORANG BIKIN...TIPU..TIPU..TIPU..KAJANG PUNYA CERITA ITU BUKAN TIPU KE..SURUH ORANG TURUN ITU KAKI TIPU MAU BERTANDING...TAPI BINI TANDING, ITU PRESIDEN PKR LAKI BINI MAU TANDING, TAPI TARIK DIRI..BODOH RAKYAT KENA TIPU..INI SOFEA PUN SAMA, PAKAI SELENDANG SANA SINI SALAM, TAPI PAKAI ITU BIKINI, ADA NAMPAK BULU DI TADAK SEDAR KE, ITU PASAL PAS BANYAK SUKA, PAS PUNYA BINI SEMUA GEMOK GEMOK, MANA ADA SYOK MACAM SOFEA..PAS BOLEH KASI SOKONG SEBAB SOFEA CANTIK SOFEA CAKAP DALAM F/BOOK.... HAI YOOO SHIOK SENDIRI...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk